Saturday, June 21, 2008

အႁကြင္းမဲ့ လြတ္ေျမာက္သူ

မိုင္ေပါင္း ၁၅၅၇-မိုင္ ရွည္လ်ားေသာ ဂဂၤါျမစ္သည္ ကမာၻေပၚရွိ သက္တမ္း အရင့္ဆံုး ျမစ္ႀကီးမ်ားတြင္ တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္၏။ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ ေပေပါင္း ၁၀၀၀၀-ေက်ာ္ ျမင့္ေသာ ဟိမဝႏာၱေတာင္တန္းရွိ ေရခဲလိုဏ္ဂူႀကီး တစ္ခုအတြင္းမွ စတင္ ျမစ္ဖ်ားခံခဲ့၏။ ေတာအထပ္ထပ္ ေတာင္အသြယ္သြယ္ကို ျဖတ္သန္းရင္း ႀကီးမား က်ယ္ျပန္႔လွေသာ အိႏိၵယလြင္ျပင္ႀကီးကို ဗဟိုျပဳ၍ ယမံုနာျမစ္၊ ဂုမၼတီျမစ္၊ ေဂါဂရာျမစ္၊ ဂန္ဒတ္ျမစ္၊ ျဗဟၼပုတၱရျမစ္၊ ဟူဂလီျမစ္မ်ား စီးဝင္ေပါင္းဆံုမႈျဖင့္ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ထဲသို႔ စီးဝင္ခဲ့၏။

ျမစ္ညာေဒသတို႔မွ ႏံုးတင္ေျမႏု မ်ားစြာ ပို႔ခ် ခံရသည့္ အေလ်ာက္ ျမစ္ဝွမ္းလြင္ျပင္ေဒသ၊ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚေဒသတို႔တြင္ ေျမၾသဇာ အလြန္ ေကာင္းမြန္၍ ေကာက္ပဲသီးႏွံ အလွ်ံပယ္ ေပါမ်ားသည့္အတိုင္း ကမာၻေပၚ၌ လူေန အထူထပ္ဆံုး ေဒသတစ္ခုလည္း ျဖစ္၏။

ရွည္လ်ားလွေသာ သမိုင္းေၾကာင္းတို႔ကို ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရသည့္ ဂဂၤါျမစ္ႀကီးသည္ အယူဝါဒ အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔၏ စတင္ ေမြးဖြားခဲ့ရာ၊ စည္ပင္ ထြန္းကားခဲ့ရာ ေဒသတစ္ခုလည္း ျဖစ္၏။ တကယ္ေတာ့ အိႏိၵယျပည္ႀကီး၏ ယဥ္ေက်းမႈသည္ပင္ ဂဂၤါျမစ္ဝွမ္း ယဥ္ေက်းမႈဟု ဆိုရေခ်ေတာ့မည္။



စတင္ ေပၚထြန္းလာသည့္ အခ်ိန္ကာလကိုပင္ ခန္႔မွန္း၍ မရႏိုင္ေသာ ေရွးက်လွသည့္ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္တို႔တြင္ ဂဂၤါျမစ္သည္ အထြတ္အျမတ္ျဖစ္၏။ ကြယ္လြန္သူတို႔၏ အရုိးျပာကို အိုးတြင္ထည့္၍ ဂဂၤါျမစ္ေရကို ေမွ်ာလွ်င္ ေကာင္းရာသုဂတိသို႔ ဧကန္ ေရာက္၏။ ဂဂၤါျမစ္ေရကို ခ်ဳိးလွ်င္ အကုသိုလ္ အညစ္အေၾကးတို႔မွ ကင္းစင္၏။ မေကာင္းမႈဟူသေရြ႔မွ လြတ္ေျမာက္ရာ၏ ဟု အယူရွိၾက၏။

အယူဝါဒဟူသည္ ယံုၾကည္ရာကို စြဲၿမဲစြာ လက္ခံထားၾကျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ အမ်ဳိးအႏြယ္ မိရုိးဖလာတို႔၏ ကိုးကြယ္မႈ ယံုၾကည္ စြဲလန္းမႈတို႔ေၾကာင့္ပင္ ဤ ဂဂၤါျမစ္ႀကီးသည္လည္း ကိုးကြယ္ရာ တစ္ခု ျဖစ္လာရသည္ဟုပင္ ဆိုရေခ်ေတာ့မည္။

မီးနတ္၊ ေနနတ္၊ ေလနတ္၊ သစ္ပင္ ေတာေတာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ကိုးကြယ္မႈတို႔ကို မ်က္စိမွိတ္ ယံုၾကည္ေနၾကသည့္ ေခတ္အခါသမယ၌ ဤကဲ့သို႔ ကိုးကြယ္မႈသည္ အဆန္း မဟုတ္ေသာ္လည္း ယေန႔တိုင္ ရွိေနေသးသည္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ အမွန္ပင္ အံ့ၾသၾကရမည္ ျဖစ္၏။

မည္သည့္ အခ်ိန္က စခဲ့မွန္းမသိ၊ ရွည္လ်ားလွေသာ ေခတ္ကာလတို႔ကို ျဖတ္သန္းၿပီး ယေန႔ထိေအာင္ ထင္ရွားေနေသးသည္ဆိုေသာ ဤအယူဝါဒသည္ ဂဂၤါျမစ္ဝွမ္း၌ ဗုဒၶ၏ အယူဝါဒ အဆံုးအမတို႔ ေနလို လလို ထြန္းပေသာ အခါသမယ၌လည္း ေမွးမွိန္ခဲ့သည္ဟု မဆိုသာပါေခ်။

အထင္ရွားဆံုး သာဓက တစ္ခု အေနႏွင့္ပင္ ရွိခဲ့ဖူးပါ၏။

အတိတ္ဇာတ္ေၾကာင္း ျပ၍ တစ္ဆင့္ခံ ေျပာျပပါရေစ။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာဝတၱိျပည္မြန္ ေဇတဝန္ ေရႊေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုး ေနထိုင္ေတာ္မူစဥ္ ကာလ ျဖစ္၏။

ဝိပႆီ၊ သိခီ၊ ေဝႆဘူ၊ ကကုသႏၶ၊ ေကာဏာဂမန၊ ကႆပ ဟုဆိုအပ္ေသာ ေျခာက္ဆူေသာ ဘုရားရွင္တို႔ လက္ထက္ေတာ္၌ ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ ဓမၼကထိက ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ဘိကၡဳနီမေလးသည္ ယခု ဘုရားရွင္လက္ထက္ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး အိမ္၌ ယုတ္နိမ့္လွေသာ အေစအပါး ကၽြန္မ မ်ဳိးရိုး၌ ျဖစ္၏။

ဘုရားေျခာက္ဆူလက္ထက္၌ ျမင့္ျမတ္လွေသာ ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ ဓမၼကထိက ဘိကၡဳနီမေလး ျဖစ္ပါလ်က္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ယုတ္နိမ့္လွေသာ ကၽြန္မ မ်ဳိးရုိး၌ ျဖစ္လာရပါသနည္း။

အေၾကာင္းရွိပါ၏။

ျမင့္ျမတ္လွေသာ အထက္တန္းစား ဘဝမွ ယုတ္နိမ့္လွေသာ ေအာက္တန္းစား ဘဝသို႔ မိုက္မိုက္ကန္းကန္း ပို႔ေဆာင္ေပးလိုက္သည့္ လက္သည္တရားခံမွာ ေထာင္လႊားတတ္ေသာ “မာန” ပင္ ျဖစ္သည္။

ငါသာ ေတာ္သည္၊ ငါသာ တတ္သည္၊ ငါသာ ပိဋကတ္သံုးပံု ေဆာင္ႏိုင္သည္၊ ငါသာ ပရိသတ္ အလယ္၌ ဝင့္ဝင့္ႁကြားႁကြား ေျပာေဟာ ဆံုးမႏိုင္သည္၊ ငါလိုလူ ဇမၺဴ၌ တစ္လူသာ ရွိသည္၊ အျခားသူမ်ားကား ငါႏွင့္ တူသည္မဟုတ္၊ တန္သည္ မဟုတ္၊ ငါသာ အေတာ္ဆံုး၊ ငါသာ အျမတ္ဆံုး ဆိုေသာ ေထာင္လႊားျခင္းပင္။

ထုိ ေထာင္လႊားျခင္းကို မခ်ဳိးႏိွမ္ႏိုင္၊ မခ်ဳိးႏွိမ္ႏိုင္သည့္အတိုင္း အျမင့္ဆံုး ဒီဂရီအမွတ္သို႔ တက္ခဲ့၏။ ေထာင္လႊားျခင္း ဆိုသည့္အတိုင္း တံခြန္သဖြယ္လည္း ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ မာန ဆုိသည္မွာ ေကာင္းေသာတရားမ်ဳိးမဟုတ္၊ ဆိုးေသာ တရားမ်ဳိး ျဖစ္၏။ က်က္သေရရွိေသာ တရားမ်ဳိး မဟုတ္၊ က်က္သေရမဲ့ေသာ တရားမ်ဳိး ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မာန တံခြန္ ဆိုသည္မွာ က်က္သေရမဲ့ေသာ၊ မေကာင္းေသာ တံခြန္ အလံသာ ျဖစ္၏။ ေကာင္းက်ဳိးကို မေပးႏိုင္၊ ဆိုးက်ဳိးကိုသာ ေပးႏိုင္၏။ သံသရာ၏ ထြက္ေပါက္ကို မရႏိုင္ ေစရုံမွ်သာမက အပါယ္ေလးဘံု သို႔ပင္ ဆြဲခ် ႏိုင္၏။

တရားဆိုးျဖစ္သည့္ ထို ေထာင္လႊားတတ္ေသာ မာနေၾကာင့္ပင္ ဘုရားေျခာက္ဆူ လက္ထက္တိုင္တိုင္ ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ ဓမၼကထိက ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ဘိကၡဴနီမေလးသည္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို မရရွိရုံမွ်မက ယုတ္နိမ့္လွေသာ ကၽြန္မ မ်ဳိးရုိးသို႔ တြန္းပို႔ျခင္းကို ခံခဲ့ရ၏။

တကယ္ေတာ့လည္း ေထာင္လႊားတတ္ေသာ မာန၏ အဆံုးအစြန္သည္ ၿပိဳလဲျခင္းပင္ မဟုတ္ပါေလာ။

ပုဏၰားအမည္ျဖင့္ ကၽြန္မ ျဖစ္ခဲ့ရေသာ မိန္းကေလးသည္ တကယ္ေတာ့ ပါရမီရွင္ေလး ျဖစ္၏။ မာနေၾကာင့္ ကၽြန္မ ျဖစ္ခဲ့ရေသာ္လည္း ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ ဓမၼကထိက ဆိုေသာ ပါရမီမ်ဳိးေစ့တို႔ေၾကာင့္ ပညာဥာဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုခဲ့ရ၏။ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး ဆိုသည္မွာလည္း ႏွယ္ႏွယ္ရရ မဟုတ္၊ သာမည ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္၊ ဘုရားေက်ာင္း ဒါယကာ၊ မဟာ ေသာတာပန္ႀကီး ျဖစ္၏။ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ အထူး ရင္းႏွီးၿပီး အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး၏ အိမ္သည္ တရားမိုး ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္ ရြာသြန္းရာ၊ တရားဓမၼသံတို႔ျဖင့္ လႊမ္းမိုးရာ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္၏။ ကၽြန္မပင္ ျဖစ္လင့္ကစား ပညာဥာဏ္ အထူး ရင့္သန္ခဲ့ေသာ ပါရမီရွင္ ပုဏၰားေလးသည္ သူေဌးႀကီး အိမ္၌ပင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ မဟာသီဟနာဒ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္ႀကီးကို နာၾကားရၿပီး ေသာတာပန္တည္ခဲ့သူ ျဖစ္၏။

တစ္ေန႔ ခ်မ္းေအးလွေသာ နံနက္တစ္ခု၌ ကၽြန္မေလး ပုဏၰာသည္ ေရခပ္ရန္ ေရဆိပ္သို႔ ဆင္းလာခဲ့၏။ ေဆာင္းကာလ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ပိတ္ပိတ္ သည္းသည္း ႏွင္းေတြေဝေနေသာ အခ်ိန္တြင္ ေရဆိပ္၌ သူ႔ထက္ အရင္ဦးေနႏွင့္သူ တစ္ေယာက္ကို မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေတြ႔လိုက္ရ၏။ ထိုသူကား တျခားမဟုတ္၊ ျမစ္ဆိပ္၌ ေရခ်ဳိးေနေသာ ဂုဏ္သေရရွိ ပုဏၰားႀကီး တစ္ေယာက္ ျဖစ္၏။

ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီး တဟီးဟီး တဟဲဟဲ ျဖင့္ တုန္တုန္ ခိုက္ခိုက္ ေရခ်ဳိးေနေသာ ပုဏၰားႀကီးကို တအံ့တၾသ ၾကည့္မိရင္း ကၽြန္မေလး ပုဏၰာ၏ စိတ္၌ စိတ္ကူးတစ္ခု ရလာ၏။ ဘုရားေျခာက္ဆူ လက္ထက္ေတာ္ တိုင္တိုင္ ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ ဓမၼကထိက ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ပါရမီဓာတ္ခံေၾကာင့္ ထင္၏။ ပုဏၰားႀကီးကို ၾကည့္၍ ေခ်ခၽြတ္လိုေသာ စိတ္ျဖင့္ ခနဲ႔တဲ့တဲ့ ဤသို႔ေမးလိုက္၏။

“ အို…ပုဏၰားႀကီး ကၽြန္မတို႔ကေတာ့ အိမ္က သခင္ေတြကို ေၾကာက္ရလို႔ အခုလို ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီးႀကီးမွာ မဆင္းခ်င္လည္း မေနရ၊ မထိခ်င္ မကိုင္ခ်င္လည္း မေနရလို႔ ျမစ္ဆိပ္ဆင္းရ၊ ေရလာခပ္ရတာ၊ ပုဏၰားႀကီးကေတာ့ ဘယ္သူကို ေၾကာက္ရလို႔မ်ား အခုလို ခ်မ္းခ်မ္း စီးစီးႀကီးမွာ တုန္တုန္ခိုက္ခိုက္နဲ႔ ေရလာခ်ဳိးေနရတာလဲ”…

ထိုအခါ ပုဏၰားႀကီးက မ်က္ႏွာ ရႈံ႔မဲ့၍…

“ ဒီမွာ သူငယ္မ၊ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီျမစ္ေရကို ခ်ဳိးရင္ မေကာင္းမႈေတြ စင္ၾကယ္တယ္၊ ေကာင္းမႈေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ မင္းသိသားပဲ၊ လူဆိုတာ ႀကီးတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ငယ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းမႈဆိုတာ ျပဳမိၾကတာပဲ၊ အဲဒီလို မေကာင္းမႈေတြ ျပဳထားရင္ ဒီလိုအခ်ိန္ ဒီေရျမစ္ေရကို ခ်ဳိးရင္ ေပ်ာက္တယ္ဆိုတာေတာ့ မင္းသိထားဖို႔ ေကာင္းတယ္”….

မေက်နပ္သံျဖင့္ ေျပာလိုက္ေသာ ပုဏၰားႀကီး၏ စကားအၿပီး…

“ ဒီမွာ ပုဏၰားႀကီး၊ နားမလည္တဲ့ ပုဏၰားႀကီး ကို ဘယ္လို မသိတတ္တဲ့ လူမ်ဳိးက ဒီလိုေျပာထားတာလဲ၊ ကံ-ကံ၏ အက်ဳိးဆိုတာ ရွိတယ္၊ ဒါကို မသိဘဲနဲ႔ ေစာေစာစီးစီး ျမစ္ေရခ်ဳိးရင္ မေကာင္းမႈေတြ စင္ရတယ္လို႔၊ ေနပါဦး - ပုဏၰားႀကီး၊ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္၊ ျမစ္ထဲမွာ ေရခ်ဳိးတယ္ဆိုတာက ပုဏၰားႀကီးက တစ္ခါတေလမွ ခ်ဳိးတာပါ၊ ဟိုမွာၾကည့္စမ္း ငါးေတြ၊ လိပ္ေတြ၊ တျခား သတၱဝါေတြ၊ မိေက်ာင္းေတြ သူတို႔က အၿမဲတမ္း ေရထဲမွာ ေနတာ၊ တကယ္လို႔သာ ျမစ္ေရခ်ဳိးလို႔ အကုသုိလ္ စင္တယ္ဆိုရင္ သူတို႔ေတြ အားလံုး နတ္ျပည္ ေရာက္ကုန္ၾကမွာေပါ့…”

ဓမၼကထိက ေလသံျဖင့္ ေျပာလိုက္ေသာ ကၽြန္မေလး ပုဏၰာ၏ စကားေၾကာင့္ ပုဏၰားႀကီး ေတြေဝသြား၏။

“ အင္း…. အေတာ္ေလး ယုတၱိရွိတဲ့ စကားပဲ၊ သူေျပာမွပဲ ငါ တစ္သက္လံုး မိုက္လာခဲ့တာကို မွားမွန္း သိရတယ္ ”…

“ ပုဏၰားႀကီး ဆက္ေျပာပါဦးမယ္၊ ေလာကမွာ မေကာင္းမႈေတြ အၿမဲ လုပ္ေနၾကတဲ့ သူေတြ ရွိတယ္၊ ဆိတ္သတ္၊ ၾကက္သတ္၊ ငွက္သတ္၊ မုဆိုးတံငါေတြ အမ်ားႀကီးပဲ၊ ဒီလူေတြလည္း ဒီျမစ္မွာ ေရခ်ဳိးေနၾကတာပဲ၊ ပုဏၰားႀကီး ေျပာသလိုဆိုရင္ သူတို႔ျပဳသမွ် အကုသုိလ္ေတြလည္း အကုန္ ေပ်ာက္ရမွာေပါ့၊ ေနာက္ၿပီး ဒီျမစ္ေရက အကုသိုလ္ကို ေပ်ာက္ေစတယ္ဆိုရင္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ေတြကိုလည္း ေပ်ာက္ေစရမွာေပါ့၊ စဥ္းစားပါ ပုဏၰားႀကီး၊ ပုဏၰားႀကီးမွာ မေကာင္းမႈေတြ ျပဳထားတာရိွသလို၊ ေကာင္းမႈေတြလည္း ရွိေနတာပဲ၊ တကယ္လို႔ ဒီျမစ္ေရခ်ဳိးလို႔ အကုသိုလ္ေတြ ေပ်ာက္ေစႏုိင္တယ္ဆိုရင္ ပုဏၰားႀကီး ျပဳထားသမွ် ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ေတြလည္း ေပ်ာက္ကုန္မွာေပါ့၊ ဘာက်န္ေတာ့မွာလဲ၊ အကုန္ေျပာင္ကုန္မွာေပါ့… ”

ပုဏၰားႀကီး၏ ပီတိတို႔ကား ရႊန္းရႊန္းေဝလွ်က္…

“ ဆက္ေျပာပါရေစဦး ..ပုဏၰားႀကီး၊ တကယ္လို႔ လူတစ္ေယာက္ဟာ အကုသိုလ္ေတြကို ေၾကာက္တယ္ဆိုရင္ ေရခ်ဳိး မေနပါနဲ႔၊ အကုသိုလ္ေတြကို ေၾကာက္ရင္ အဲဒီ အကုသိုလ္ေတြကို မလုပ္ဘဲ ေနရုံရွိပါတယ္၊ ဒါဆို အကုသိုလ္ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့၊ ဒီလို မဟုတ္ဘဲ ေရခ်ဳိး ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒါ အကုသိုလ္ေတာ့ ေပ်ာက္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ လူပဲ အေအးမိၿပီး ဒုကၡ ေရာက္ဖို႔ ပဲရွိတယ္ ”

ပုဏၰားႀကီး သေဘာေပါက္သြား၏။ အစက ဒီလို မထင္ခဲ့၊ စိတ္ပင္ ဆိုးခဲ့ေသး၏။

တကယ္ေတာ့ အယူဝါဒ အစြဲတစ္ခုကို ေခ်ခၽြတ္သည္ဆိုသည္မွာ လြယ္ကူလွသည္ မဟုတ္၊ ေခ်ခၽြတ္မည့္ ပုဂၢိဳလ္က ပညာဥာဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုရသလို ေခ်ခၽြတ္ခံရမည့္ ပုဂၢိဳလ္ ကလည္း ျပည့္စံုရ၏။ သည္မွ် မကေသး၊ ေခ်ခၽြတ္ခံရမည့္ ပုဂၢိဳလ္က ေခ်ခၽြတ္ခံပါမွ၊ ေခ်ခၽြတ္ခံႏိုင္သည့္ သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ဓာတ္ ျပည့္ဝပါမွသာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္၏။

ကၽြန္မေလး ပုဏၰာသည္ သာမည ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္သလို ပုဏၰားႀကီးကလည္း သာမညမဟုတ္၊ ပညာဥာဏ္ ႀကီးရင့္ၾကသူခ်ည္း ျဖစ္ၿပီး ပုဏၰားႀကီးသည္ သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ဓာတ္ ျပည့္ဝသူ ျဖစ္၏။

မည္သို႔ေသာ အမွန္တရားပင္ျဖစ္ေစ ပုဏၰာကဲ့သို႔ေသာ ကၽြန္မတစ္ေယာက္၏ စကားကို အမ်ား ေလးစားခံရေသာ ဂုဏ္သေရရွိ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး တစ္ေယာက္ အေနႏွင့္ လက္ခံ သည္းခံရန္မွာ သာမည စိတ္ဓာတ္ သာမည နားႏွင့္ မျဖစ္ႏိုင္၊ သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ဓာတ္၊ သူေတာ္ေကာင္း ဓာတ္ခံ ရွိမွသာ ျဖစ္ႏိုင္၏။

ပုဏၰားႀကီးကား သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ဓာတ္ ရွိသူ ပီပီ သည္းခံမႈ တရားျဖင့္ ပုဏၰာ၏ ေျပာစကားကို နားေထာင္၏၊ ေၾကာင္းက်ဳိး ယုတၱိ ရွိမႈကိုလည္း ပညာဥာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္မိသျဖင့္ ဆုပ္ကိုင္ထားမိေသာ အယူမွားကို စြန္႔လႊတ္၍ အယူမွန္သို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့၏။

ပုဏၰားႀကီး၏ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းကား အတိုင္းမသိႏိုင္ေတာ့ပါ၊ “ အမွားသို႔ ေလွ်ာက္ေနေသာ ငါ့အား လမ္းမွန္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးသူမွာ ရွင္မငယ္ ျဖစ္ပါ၏။ ရွင္မသည္ ငါ၏ ဆရာ ျဖစ္ပါ၏။ ငါသည္ ယခု အရိယာ လမ္းေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာ ျမင္ရပါၿပီ၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ငါ၏ ဆရာျဖစ္ေသာ ရွင္မအား ဤ ပုဆိုး အဝတ္ကေလးကို ဆရာစားအျဖစ္ လွဴဒါန္းပါ၏ ”…

ပုဏၰာက လက္မခံ…။

“ သည္းခံပါ အရွင္၊ ကၽြန္မအတြက္ အလိုမရွိပါ၊ အရွင္အတြက္သာ ျဖစ္ပါေစ ..” ဟု ဆို၍ “ ဆက္လက္ၿပီး ေနာက္ဆံုး အေနနဲ႔ ေျပာပါရေစ၊ အဲဒါကေတာ့ ဒုကၡကို တကယ္ ေၾကာက္သလား ဆိုတာပါပဲ၊ ဒုကၡကို တကယ္မုန္း၊ တကယ္ ေၾကာက္ရင္ ဒုကၡေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ မေကာင္းမႈေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၊ တကယ္လို႔ ဒုကၡကို မေၾကာက္လို႔ မေကာင္းမႈေတြ ျပဳမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မိုးေပၚ ပ်ံတက္ေျပးလည္း ဒုကၡေဘးက လြတ္မွာ မဟုတ္ ပါဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒုကၡကို ေၾကာက္ရင္၊ မုန္းရင္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ဆိုတဲ့ ရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္ပါ၊ အဂၤါငါးပါး ရွိတဲ့ သီလကို ေဆာက္တည္ပါေတာ့ …”

ေက်းဇူးတင္ျခင္း၊ ဝမ္းေျမာက္ ပီတိ ျဖစ္ျခင္း တုိ႔ႏွင့္အတူ အိမ္သို႔ ျပန္ခဲ့ေသာ ပုဏၰားႀကီးသည္ ဇနီး၊ သားသမီး၊ ေက်းကၽြန္ အေပါင္းတို႔ကို ေခၚ၍ ပုဏၰာေလး ထံမွ သိခြင့္ရခဲ့ေသာ တရားအျမင္မွန္ တို႔ကို ျပန္လည္ ေျပာၾကားၿပီးသည္ႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေသာ ေျခလွမ္း၊ ရင့္က်က္ေသာ ဣေႃႏၵ တို႔ျဖင့္ တေရြ႔ေရြ႔ ေလွ်ာက္လွမ္း ေနသည္ကေတာ့ ဗုဒၶ၏ ေဇတဝန္ ေက်ာင္းေတာ္ပင္ ျဖစ္၏။

သာဝတၱိၿမိဳ႔၏ အထင္ကရ ပုဏၰားႀကီးအား ကၽြန္မေလး ပုဏၰာက အသိမွန္၊ အျမင္မွန္ ဖြင့္ေပး လိုက္ၿပီ၊ ပုဏၰားႀကီးလည္း အယူဝါဒမွန္ ျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ အျဖစ္ ကူးေျပာင္းသြားၿပီ ဆိုေသာ သတင္းသည္ သာဝတၳိတစ္ၿမိဳ႔လံုး ပ်ံ႔ႏွံ႔သြား၏။ မလိုလားသူေတြ ရွိသလို ဝမ္းေျမာက္ သူေတြကလည္း ဒုနဲ႔ေဒးပင္၊ မိစာၦဝါဒ အယူရွိသူတို႔က စုတ္ တသပ္သပ္ႏွင့္ တက္ေခါက္ ေနၾကသေလာက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တို႔က ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သာဓုေခၚၾက၏။ မတူေသာ တူရူ ႏွစ္ဖက္သို႔ ေလွ်ာက္လွမ္း ေနၾကေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္ တရားတို႔၏ ဓမၼတာပါပင္။

ဝမ္းေျမာက္သူမ်ားထဲတြင္ေတာ့ ဗုဒၶဘက္ေတာ္သား ေက်ာင္းဒါယကာ သူေဌးႀကီး အနာထပိဏ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ မိမိအိမ္မွ အေစခံမေလးက သာဝတၳိၿမိဳ႔၏ အထင္ကရ ပုဏၰားႀကီးအား တရားအသိ ဖြင့္ေပးႏိုင္ လုိက္သည္ဆိုေတာ့ တရားရွင္ ေသာတာပန္ႀကီးပီပီ ဓမၼပီတိ ျဖစ္ရသည္မွာ ေျပာစရာမရွိ။

“ ခ်စ္သမီး၊ သင္သည္ တကယ္ေတာ့ အေစခံ မဟုတ္၊ ေက်းကၽြန္ မဟုတ္၊ အရွင္သခင္သာ ျဖစ္၏။ တရားတို႔၏ ပိုင္ရွင္ျဖစ္၏။ ဤ ယေန႔မွစ၍ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ ေပးလုိက္ၿပီ၊ ဤ အိမ္ႀကီး၌ ကၽြႏ္ုပ္၏ သမီး အျဖစ္ တစ္သက္တာပတ္လံုး ေနပါေလေတာ့။။ ”

ကၽြန္ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္သြားေသာ ပုဏၰာေလးကား သူေဌးႀကီးကို ရိုေသစြာ ဦးခိုက္လ်က္ ေအးေဆးျငင္သာေသာ ေလသံျဖင့္ “ ေက်းဇူးႀကီးမား လွပါၿပီအရွင္၊ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မမွာ ပကတိ ကၽြန္ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း သံသရာ၏ ေက်းကၽြန္ အျဖစ္မွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ရန္ ကၽြန္မအား ဗုဒၶ၏ ရင္ခြင္ေတာ္သို႔ ခိုလႈံခြင့္ ေပးေတာ္မူပါ.. ”

ရင့္က်က္ေသာ ဣေႃႏၵ တည္ၿငိမ္ေသာ ေျခလွမ္းတို႔ျဖင့္ ပုဏၰာေလး ေလွ်ာက္လွမ္း ေနသည္ကလည္း ဗုဒၶ၏ ေဇတဝန္ ေက်ာင္းေတာ္ ပါပင္။

တကယ္ေတာ့လည္း ေဇတဝန္ ေက်ာင္းေတာ္သည္ ဗုဒၶ၏ ရင္ခြင္ပင္ ျဖစ္၏။ ပင္ပန္း ဆင္းရဲ ပူေလာင္ ငိုေႁကြး ေနသူတို႔ကို ေမတၱာ၊ ကရုဏာ တို႔ျဖင့္ ေထြးေပြ႔ရာ ျဖစ္သလို တရားႏို႔ခ်ဳိ ေသာက္ဖို႔ေစရာ၊ တိုက္ေကၽြးရာ မုဒိတာ ရင္ခြင္လည္း ျဖစ္၏။

ကၽြန္မ အျဖစ္မွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီး ဗုဒၶရင္ခြင္သို႔ ခိုဝင္ခဲ့ေသာ ပုဏၰာေလးသည္ မၾကာမီမွာပင္ ဘဝမ်ား စြာက တုတ္ေႏွာင္ျခင္း ခံလာရသည့္ မာန တည္းဟူ ေသာ သံေယာဇဥ္ႀကိဳး ႏွင့္တကြ သံသရာ အေႏွာင္အဖြဲ႔ အားလံုးတို႔မွ အႁကြင္းမဲ့ လြတ္ေျမာက္သူ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ေပ၏။

ေၾသာ္… ဗုဒၶ၏ ရင္ခြင္ ဆိုသည္မွာ အႁကြင္းမဲ့ လြတ္ေျမာက္လို သူတို႔ အတြက္ ထာဝရ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ေပးေနသည့္ ျဗဟၼ ဝိဟာရ ရင္ခြင္ဟုပင္ ဆိုရေပေတာ့မည္။။။။

စာေရးသူ၏ မွတ္ခ်က္

ကၽြႏု္ပ္၏ စာကို ဖတ္၍ မျမတ္တိုင္ေစ.. မရႈံးေစရ ပါ... အက်ဳိးမ်ားစြာ ရရွိႏိုင္ၾကပါေစ...


0 comments:

Original Design by : x-template.blogspot.com.

Modified by :...