Friday, April 25, 2008

ဗုဒၶအဆံုးအမ အားလံုးတို႔သည္ ဗဟုသုတရရုံမဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႔ေလ့က်င့္ရန္ ႏွင့္ အက်ဳိးရွိ္ေအာင္ အသံုးခ်ရန္ ျဖစ္သည္။

ဗုဒၶအဆံုးအမ အားလံုးတို႔သည္ ဗဟုသုတရရုံမဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႔ေလ့က်င့္ရန္ ႏွင့္ အက်ဳိးရွိ္ေအာင္ အသံုးခ်ရန္ ျဖစ္သည္။
(Buddha’s Teachings are not for Knowledge only but also for Self Practice & Implementation)
အႏွစ္သာရရွိလွျခင္း

- ဗုဒၶဘုရားရွင္ အဆံုးအမ အားလံုးသည္ ဗဟုသုတ ရရုံပါးစပ္ဖ်ားေလးမွ ေျပာေန ေဟာေနရုံမွ် လမ္းဆံုးေနတာမ်ဳိး တစ္ခြန္းမွ် မရွိခဲ့ပါဘူး။
- အဆံုးအမတိုင္းသည္ ကိုယ္တိုင္လက္ေတြ႔ က်င့္ရမယ္။ ၿပီးမွ မိမိႏွင့္အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ အက်ဳိးရွိေအာင္ လက္ေတြ႔အသံုးခ်ၿပီးမွ သာလွ်င္ အဓိပၸါယ္ ျပည့္စံုၿပီး ပန္းတိုင္ (နိဗၺာန္) သို႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ျခင္း သည္သာ အႏွစ္သာရျဖစ္ပါသည္။

ခ်မ္းသာအစစ္

- လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ သံုးမ်ဳိးေသာ ခ်မ္းသာတို႔တြင္ လူႏွင့္နတ္ခ်မ္းသာ တို႔သည္ ဒုကၡသစၥာနယ္ (ျဖစ္ေပၚ ျခင္း ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျခင္းတို႔က အစဥ္ထာဝရ ႏွိပ္စက္ေသာနယ္) ထဲတြင္သာ ခံစားေနရၿပီး သံုးဆယ္ တစ္ဘံုသံသရာလည္ေစၿပီး ခ်မ္းသာအတု ျဖစ္သည္။
- နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ (မေဖာက္မျပန္ ျပဳျပင္စီရင္မွုမရွိ ၿငိမ္းေအးမွု အျပည့္ ဒုကၡ အားလံုးခ်ဳပ္ဆံုးျခင္း သံသရာမွလြတ္ေျမာက္ျခင္း) သည္သာလွ်င္ မဟာသႏၱိသုခ ခ်မ္းသာ အစစ္ ျဖစ္ေပသည္။

ဘုရားကန္ေတာ့ျခင္း

- ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္း ဘုရားကန္ေတာ့ၾကစဥ္ ၾသကာသမွ စၿပီးရြတ္ဆိုၾကသည္။ (ၾသကာသ ဆိုသည္မွာ ခြင့္ျပဳပါ ဘုရားဟု ခြင့္ေတာင္းျခင္းသာျဖစ္သည္၊ လူယဥ္ေက်းတို႔၏ အေလ့အထ တစ္ခုျဖစ္သည္။)
- ၾသကာသရြတ္ၿပီး ဘုရားရွိခိုးေနစဥ္ ဘုရားရွင္၏ ပံုေတာ္ (အကာ) ကိုၾကည့္ၿပီး ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္ (အႏွစ္) ကို ရည္မွန္းၿပီး ကန္ေတာ့မွသာလွ်င္ အဓိပၸာယ္ျပည့္စံု ေပသည္။

ဆုေတာင္းျခင္း

- ၾသကာသျဖင့္ ဘုရားကန္ေတာ့ၿပီးေနာက္ ဤသို႔ ကန္ေတာ့ရေသာ အက်ဳိးအားေၾကာင့္ အပၸါယ္ေလးပါး ကပ္သံုးပါး ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး စသည္ျဖင့္ ေဘးအေပါင္းမွ လြတ္ရန္ ရွည္လ်ားလွစြာေသာ ဆုေတာင္းမ်ားကို ထံုးတမ္းစဥ္လာအရ ပါးစပ္ဖ်ားေလးျဖင့္ ဆုေတာင္းကာ ေနာက္ဆံုး နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကိုပင္လွ်င္ ပါးစပ္ျဖင့္ေတာင္းရုံႏွင့္ရသကဲ့သို႔ မွားယြင္းစြာ ဆုေတာင္းေနၾကေလသည္။ အမွန္မွာ ဆုေတာင္းသကဲ့သို႔ လက္ေတြ႔က်င့္ရန္သာ အဓိကျဖစ္သည္။

ကိုယ္တိုင္ေလ့က်င့္ျခင္း

(က) အပါယ္ေလးပါး ေဘးမွလြတ္ရန္ကား

အပါယ္ေလးပါးဆိုေသာအဓိပၸါယ္ႏွင့္ အပါယ္က်ေစႏုိင္ေသာ အေၾကာင္းတရားႏွင့္ အပါယ္လြတ္ရန္ ကိုယ္တိုင္ ေလ့က်င့္ရမည့္တရားတို႔ကို သိရွိေလ့က်င့္ရန္လိုေပသည္။
(၁) တိရစၧာန္ဘံုေရာက္ျခင္းသည္ ေမာဟ (အမွားသိ ေတြေဝ) ေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး ၎ေမာဟဆိုေသာအေၾကာင္းကို သတ္မွ သာလွ်င္ အက်ဳိးတိရစၧာန္ဘံုမေရာက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
(၂) ျပိတၱာဘံု ေရာက္ျခင္းသည္ ေလာဘ (လိုခ်င္တပ္မက္) ေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး ၎ေလာဘဆိုေသာအေၾကာင္းကို သတ္မွသာလွ်င္ အက်ဳိးျပိတၱာဘံုမေရာက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
(၃) အသူရကာယ္ (အရံငရဲ) ဘံုေရာက္ျခင္းသည္ မာန(ေထာင္လႊားမွု) ေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး ၎မာနဆိုေသာအေၾကာင္းကို သတ္မွသာလွ်င္ အက်ဳိး အသူရကာယ္ဘံု မေရာက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
(၄) ငရဲဘံုေရာက္ျခင္းသည္ ေဒါသ (ၾကမ္းတမ္း ခက္ထန္) ေၾကာင့္ ျဖစ္ၿပီး ၎ေဒါသဆိုေသာ အေၾကာင္းကို သတ္မွသာလွ်င္ အက်ဳိးငရဲဘံုမေရာက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
အပါယ္ေလးပါးမွ လြတ္ခ်င္ပါ၏လို႔ ဆုေတာင္းေနရုံျဖင့္ အပါယ္မွ မလြတ္ႏုိင္၊ အပါယ္ေရာက္ေစႏိုင္ေသာ ေလာဘ ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန တို႔ကို ကိုယ္တိုင္ ေလ့က်င့္ပယ္သတ္မွသာလွ်င္ လြတ္ႏိုင္ေပမည္။

(ခ) ကပ္သံုးပါးေဘးမွ လြတ္ရန္ကား

ကပ္သံုးပါး၏ အဓိပၸာယ္ႏွင့္ ကပ္ေဘးကို ျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ အေၾကာင္းတရား (မီး) ကို သိရန္လိုအပ္ၿပီး အေၾကာင္းကို ေခတၱထိန္းႏိုင္ေသာ တရားႏွင့္ အေၾကာင္းတရား (မီး) ကို အငုတ္ျပဳတ္ေစႏုိင္ေသာတရားကိုသိရွိ ေလ့က်င့္ရန္လိုအပ္ေပသည္။

ကပ္သံုးပါး ျ ဖစ္ေစေသာအေၾကာင္း ေခတၱထိန္း
(မီး)
၁။ ဒုဗၻိကၡႏၱရကပ္ ေလာဘ ဒါန
(ငတ္မြတ္ေဘး)
၂။ သတၱႏၱရကပ္ ေဒါသ သီလ
(သတ္ျဖတ္ေဘး) (ကာယဝစီေစာင့္ထိန္း)
၃။ ေရာဂႏၱရကပ္ ေမာဟ ဘာဝနာ
(ေရာပါေဘး) (အဖန္တလဲလဲ ရွုမွတ္ပြားမ်ား)

- ငတ္မြတ္ေဘး (ကပ္) ျဖစ္ရျခင္းသည္ ေလာဘအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး ၎ေလာဘမီးကို ေခတၱခဏအားျဖင့္ ဒါနျပဳျခင္းျဖင့္ ထိန္းထားႏုိင္သည္။ သတ္ျဖတ္ေဘး (ကပ္) သည္ ေဒါသေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး ၎ေဒါသကို ေခတၱခဏအားျဖင့္ သီလျဖင့္ ထိန္းထားႏိုင္သည္။ ေရာဂါေဘး (ကပ္) သည္ ေမာဟေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး ၎ေမာဟကို ေခတၱခဏအားျဖင့္ ဘာဝနာျဖင့္ ထိန္းထားႏုိင္သည္။
- ကပ္သံုးပါးစလံုး အငုတ္ျပဳတ္ႏိုင္ရန္ကား ဝိပႆနာ၊ ဘာဝနာ (အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ) ရွုမွတ္ပြားမ်ားေနရမည္ ျဖစ္သည္။
- ကပ္သံုးပါးမွ လြတ္ေျမာက္ခ်င္ပါ၏ လို႔ ဆုေတာင္းေနရုံမွ်ျဖင့္ ကပ္သံုးပါးမွ မလြတ္ႏုိင္၊ ကပ္သံုးပါးကို ျဖစ္ေစေသာ ေလာဘမီး၊ ေဒါသမီး၊ ေမာဟမီး တို႔ကို မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ေလ့က်င့္ၿပီး ပယ္သတ္၊ အားလံုးေသာသတၱဝါအေပါင္းတို႔မွလည္း ေလ့က်င့္ၿပီး ပယ္သတ္ႏိုင္ၾကမွသာလွ်င္ ကပ္ေဘးတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ေပမည္။

ဒုစရုိက္ / သုစရုိက္

ဒုစရိုက္ (၁၀) ပါး (ဒု = မေကာင္းေသာ ၊ စရုိက္ = အက်င့္)

(က) ကာယကံ (၃) ပါး
(၁) သတ္ (သတၱဝါမ်ား)
(၂) ခိုး (တစ္ပါးသူပိုင္ ပစၥည္း)
(၃) ေဖာက္ျပန္ (ကာမဂုဏ္)

(ခ) ဝစီကံ (၄) ပါး
(၁) လိမ္ (မဟုတ္မမွန္ေျပာျခင္း)
(၂) ကုန္းတိုက္ (ညီညြတ္မွုၿပိဳကြဲေစျခင္း)
(၃) ၾကမ္းတမ္း (ဆဲေရးတိုင္းထြာျခင္း)
(၄) အခ်ည္းႏွီး (အက်ဳိးမရွိေသာ စကားေျပာျခင္း)

(ဂ) မေနာကံ (၃) ပါး
(၁) အဘိဇၥ်ာ (သူတစ္ပါးပစၥည္း မတရား ရေစလိုျခင္း)
(၂) ဗ်ာပါဒ (သူတစ္ပါးကို ေသေၾကပ်က္စီး ေစလိုျခင္း)
(၃) မိစၦာဒိဌိ (အယူမွားျခင္း)

ဒုစရုိက္ (၁၀) ပါး ပြား (၄၀)

(၁) ကိုယ္တိုင္က်ဴးလြန္ (၁၀) ပါး
(၂) သူတစ္ပါးအားေစခိုင္း (၁၀) ပါး
(၃) သြယ္ဝိုက္အားေပး (၁၀) ပါး
(၄) ဝမ္းေျမာက္ (၁၀) ပါး

သုစရုိက္ (၁၀) ပါး (သု = ေကာင္းေသာ၊ စရုိက္ = အက်င့္)

(က) ကာယကံ (၃) ပါး

(ခ) ဝစီကံ (၄) ပါး ဒုစရုိက္ (၁၀) ပါးကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း သည္ သုစရုိက္ (၁၀) ပါး ျဖစ္သည္။
(ဂ) မေနာကံ (၃) ပါး
သုစရုိက္ (၁၀) ပါးလည္း ပြားလွ်င္ (၄၀) ရသည္။
(၁) ကိုယ္တိုင္
(၂) ေစခိုင္း
(၃) အားေပး
(၄) ဝမ္းေျမာက္

မွတ္ခ်က္

၎ဒုစရုိက္ / သုစရုိက္တို႔သည္လည္း ပါးစပ္ဖ်ားျဖင့္ ေျပာေန၊ ေဟာေနရုံမွ်ျဖင့္ အဓိပၸါယ္မျပည့္စံုဘဲ ဒုစရုိက္ကို ကိုယ္တုိင္လံုးဝ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကၿပီး သုစရုိက္ကို လက္ေတြ႔ေလ့က်င့္လုပ္ေဆာင္ၾကၿပီး မိမိႏွင့္ အမ်ားအက်ဳိး ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မွသာလွ်င္ ဗုဒၶအလိုေတာ္က် ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ျဗဟၼစိုရ္ (၄) ပါး

ေမတၱာ = တစ္ပါးသူအား ေကာင္းေစခ်င္ေသာ ေစတနာ အျပဳျမင္ဝါဒ (တန္းတူေတြ႔လွ်င္ ေမတၱာမပြားႏိုင္က ၿပိဳင္တတ္သည္။)
ကရုဏာ =တစ္ပါးသူအား ဝဋ္ဒုကၡေဘးဆင္းရဲတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ေစလိုေသာ ေစတနာ (ကိုယ့္ေအာက္နိမ့္လွ်င္ ကရုဏာ မထားႏိုင္က ႏိုင္တတ္သည္။)
မုဒိတာ = သူတစ္ပါးေကာင္းစားတာ ဝမ္းေျမာက္ျခင္း(ကိုယ့္ထက္သာလွ်င္ မုဒိတာ မပြားႏိုင္က ျငဴစူေစာင္းေျမာင္း တတ္သည္။)
ဥေပကၡာ = ခ်စ္လည္းမခ်စ္၊ မုန္းလည္းမမုန္းျခင္း (လစ္လ်ဴရွုျခင္း)(သတၱဝါအားလံုးတို႔သည္ မိမိျပဳေသာ ကံအတိုင္းကိုသာ မိမိရၾကသည္။)

မွတ္ခ်က္

ျဗဟၼစိုရ္တရား (၄) ပါးသည္ နတ္လူသတၱဝါ အားလံုးတို႔၏ ခ်စ္ေဆးျဖစ္၍ ပါးစပ္ဖ်ားမွ ေျပာေနရုံမွ်ျဖင့္ မျပည့္စံုႏုိင္ပါ။ လက္ေတြ႔ေလ့က်င့္လုပ္ေဆာင္ၾကၿပီး ႏွလံုးသြင္းကာ အသံုးခ်ျခင္းျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာ ေလာကႀကီး ျဖစ္လာေပလိမ့္မည္။

ပုညႀကိယာ (၁၀) ပါး

ေကာင္းမွု ကုသိုလ္ ပုည ဘုန္း (သို႔) အဆင့္ဆင့္ကူးေျပာင္း ေခၚေဝၚလာၾကရာ ယခုအခါ ဘုန္းႀကီးသည္ဆိုလွ်င္ လူတုိင္းႏွစ္သက္ၾကေပရာ ေကာင္းမွုမ်ားျခင္းသည္သာ ဘုန္းႀကီးၾကေၾကာင္း သိအပ္ေပသည္။

(က) ဒါန
(၁) ရုိးရုိးဒါန (လွဴဒါန္းျခင္း)
(၂) ပတၱိဒါန (အမွ်ေပးျခင္း)
(၃) ပတၱာႏုေမာဒန (သာဓုေခၚ ျခင္း)

(ခ) သီလ
(၁) ရုိးရုိးသီလ (ကာယႏွင့္ဝစီေစာင့္ထိန္းျခင္း)
(၂) အပစာယန (ရုိေသျခင္း)
(၃) ေဝယ်ာဝစၥ (လုပ္အားေပးျခင္း)

(ဂ) ဘာဝနာ
(၁) ရုိးရုိးဘာဝနာ (ေမတၱာဘာဝနာပြားျခင္း ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ စသည္ အာရုံမြားေနျခင္း)
(၂) ဓမၼႆဝန (တရားနာယူျခင္း)
(၃) ဓမၼေဒသနာ (တရားေဟာေျပာျပသျခင္း)
(၄) ဒိဌိဇုကမၼ (အယူမွန္ျခင္း)

မွတ္ခ်က္

ပုညႀကိယာ (၁၀)ပါး သည္လည္း ေဟာေျပာေနရုံႏွင့္ မၿပီးဘဲ ကိုယ္တိုင္လည္းေလ့က်င့္၊ သူတစ္ပါးအားလံုးကိုလည္း ေလ့က်င့္ၾကေစရန္ စည္းရုံးတုိက္တြန္းၿပီး အသံုးခ်ၾကမွသာလွ်င္ ဗုဒၶအလိုေတာ္က် အက်ဳိးရွိေပမည္။

0 comments:

Original Design by : x-template.blogspot.com.

Modified by :...