Sunday, June 22, 2008

ေန႔စဥ္ ကုသိုလ္ဝတ္မ်ား

ငယ္စဥ္က စ၍

ကေလးငယ္မ်ား၊ လူငယ္ လူရြယ္မ်ားသည္ ငယ္စဥ္က စ၍ အေလ့ေကာင္း အက်င့္ေကာင္းတို႔ကို ရရွိထားမွသာ အေလ့ဆိုး အက်င့္ဆိုးမ်ား မဝင္လာေအာင္ တားဆီးႏိုင္ေပမည္။ အေလ့ဆိုး အက်င့္ဆိုးမ်ား ဝင္လာလွ်င္ လူဆိုး သူခိုး ျဖစ္ဖို႔ ေသခ်ာေပသည္။

အလိုမလိုက္ အေပါင္းမမွား

ငယ္စဥ္က အေလ့ေကာင္း အက်င့္ေကာင္းတို႔ကို ရရွိထားေသာ ကေလးသည္ မ်ဳိးေစ့ေကာင္းကို ခ်မိၿပီ ျဖစ္၍ ႀကီးလာလွ်င္ လူႀကီး လူေကာင္း ျဖစ္ရန္ ေသခ်ာသေလာက္ ျဖစ္ေပၿပီ။ အရြယ္ေရာက္လာသည့္ အခါ မိတ္ေဆြဆိုးႏွင့္ အေပါင္းမွားလွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ လူႀကီး မိဘ မ်ားက အခ်စ္လြန္၍ အလိုလိုက္ မ်ားလွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ လူႀကီးလူေကာင္း ျဖစ္ဖို႔ မေသခ်ာေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ “ ေသခ်ာသေလာက္” ဟု ဆိုရျခင္း ျဖစ္သည္။


မိဘတို႔ တာဝန္

သို႔ျဖစ္ရာ ကေလးမ်ား၊ လူငယ္ လူရြယ္မ်ား ငယ္စဥ္က စ၍ အေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ား ရေအာင္ လူႀကီး မိဘတု႔ိက ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးဖို႔ လိုအပ္သလို ထိုအေလ့အက်င့္ ေကာင္းမ်ားကို အရြယ္ေရာက္လာသည့္အခါ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းသြားႏို္င္ေအာင္၊ မိတ္ေဆြဆိုးႏွင့္ မေပါင္းမိေအာင္၊ အက်ဳိးယုတ္မည့္ ကိစၥတို႔၌ အလို မလိုက္မိေအာင္ လက္ဦးဆရာ ျဖစ္သည့္ လူႀကီး မိဘမ်ားက အထူး သတိႀကီးႀကီးထားကာ အၿမဲတေစ မ်က္ျခည္ မျပတ္ ထိန္းသိမ္း ပဲ့ကိုင္ေပးဖို႔ လြန္စြာ လိုအပ္ေပသည္။

ကုသိုလ္ အေလ့အက်င့္

ယင္းသို႔ ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ေပးရမည့္ အေလ့အက်င့္ ေကာင္းမ်ား အနက္ စိတ္ဓာတ္ျပဳျပင္ေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ကုသိုလ္ဝတ္မ်ားကို ေန႔စဥ္ အခ်ိန္မွန္မွန္ ျပဳလုပ္ ဆည္းပူးေစျခင္းသည္ အေရးပါလွေသာ အေလ့အက်င့္မ်ားတြင္ တစ္ခု အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ ရတနာသံုးပါးကို ရွိခိုးျခင္း၊ ဘုိးဘြား မိဘတို႔ကို ရွိခိုး ဦးခ်ၿပီးမွ အိပ္ျခင္း၊ ျမတ္စြာဘုရားအား ပန္းကပ္ ဆြမ္းကပ္ျခင္း၊ သတၱဝါမ်ားအား ေမတၱာပို႔ျခင္း စေသာ ကုသိုလ္ အေလ့အက်င့္မ်ားကို အခ်ိန္မ်ားမ်ား မကုန္ေစဘဲ ျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ ရြတ္ေကာင္း ရလြယ္၊ တိုက်ဥ္း ထိမိ၊ ခံစားမႈ ပီတိ အျပည့္ပါေသာ ဘုရားရွိခိုး၊ ပန္းကပ္၊ ဆီမီးကပ္ စသည္တို႔ကို ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

ဘုရားရွိခိုး အက်ဥ္း

ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ကိေလသာ ခပ္သိမ္း ခ်ဳပ္ျပတ္ ၿငိမ္းလ်က္ ဒုကၡဇာတ္ သိမ္းေတာ္မူၿပီး သည္ျဖစ္၍ သတၱဝါေဝေန တပည့္ေတြကိုလည္း ကိေလသာ ၿငိမ္းေၾကာင္း နည္းေကာင္း ညႊန္ျပ ဆိုဆံုးမ၍ ဒုကၡ အေထြေထြ ၿငိမ္းေအးေစေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို တပည့္ေတာ္သည္ ၾကည္ညိဳျမတ္ႏိုး လက္စံုမိုး၍ ရွိခိုး ကန္ေတာ့ပါ၏ အရွင္ဘုရား။ ။

တရားရွိခိုး အက်ဥ္း

ဆင္းရဲ အျဖာျဖာ ၿငိမ္းလိုပါ၍ လိုက္နာၾကသူ မ်ားဗုိလ္လူကို အပူၿငိမ္းေအး ဆင္းရဲေဘးမွ ကင္းေဝးေလေအာင္ နိဗၺာန္ေသာင္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပတတ္ တရားေတာ္ျမတ္ကို တပည့္ေတာ္သည္ ၾကည္ညိဳျမတ္ႏိုး လက္စံုမိုး၍ ရွိခိုး ကန္ေတာ့ပါ၏ အရွင္ဘုရား။ ။

သံဃာရွိခိုး အက်ဥ္း

ျမတ္စြာဗုဒၶ ေဟာညႊန္ျပ၍ ဆံုးမတိုင္းသာ သံုးသိကၡာကို ေကာင္းစြာလည္းက်င့္ ေျဖာင့္စြာက်င့္၍ ျဖည့္က်င့္မွန္စြာ အရိယာဟု ရွစ္ျဖာသန္႔စင္ ေထရ္အရွင္ႏွင့္ ႏြယ္ဝင္အရိယာ ျမတ္သံဃာကို တပည့္ေတာ္သည္ ၾကည္ညိဳျမတ္ႏိုး လက္စံုမိုး၍ ရွိခိုး ကန္ေတာ့ပါ၏ အရွင္ဘုရား။ ။

ပန္း ကပ္လွဴပူေဇာ္ရန္

ဘုန္းေတာ္ အနႏၲ၊ ဂုဏ္ေတာ္ အနႏၲ၊ ဥာဏ္ေတာ္ အနႏၲ၊ တန္ခိုးေတာ္ အနႏၲ ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ သံုးေလာက ထြတ္ထား သဗၺညဳ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားအား အဆင္း အန႔ံ သင္းပ်ံ့လႈိင္ႂကြယ္ ပန္းအသြယ္သြယ္ကို ရင္ဝယ္သိမ့္သိမ့္ ပီတိစိမ့္မွ် ခ်မ္းၿငိမ့္ၾကည္သာ ေစတနာျဖင့္ ေခမာၿမိဳ႔နန္း ေရာက္ဖို႔မွန္း၍ လွဴဒါန္း ဆက္ကပ္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။ ။

ဆီမီး ကပ္လွဴပူေဇာ္ရန္

ဘုန္းေတာ္ အနႏၲ၊ ဂုဏ္ေတာ္ အနႏၲ၊ ဥာဏ္ေတာ္ အနႏၲ၊ တန္ခိုးေတာ္ အနႏၲ ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ သံုးေလာက ထြတ္ထား သဗၺညဳ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားအား ဖေယာင္းဆီမီး လွ်ပ္စစ္မီးႏွင့္ မီးအသြယ္သြယ္ ေရာင္လွ်ံျခယ္၍ ရင္ဝယ္သိမ့္သိမ့္ ပီတိစိမ့္မွ် ခ်မ္းၿငိမ့္ၾကည္သာ ေစတနာျဖင့္ ေခမာၿမိဳ႔နန္း ေရာက္ဖို႔မွန္း၍ လွဴဒါန္း ဆက္ကပ္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။ ။

ေရခ်မ္း ကပ္လွဴပူေဇာ္ရန္

ဘုန္းေတာ္ အနႏၲ၊ ဂုဏ္ေတာ္ အနႏၲ၊ ဥာဏ္ေတာ္ အနႏၲ၊ တန္ခိုးေတာ္ အနႏၲ ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ သံုးေလာက ထြတ္ထား သဗၺညဳ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားအား ေအးျမၾကည္လင္ ျမတ္ေရစင္ကို ၾကည္ရႊင္ရင္သိမ့္ ပီတိစိမ့္မွ် ခ်မ္းၿငိမ့္ၾကည္သာ ေစတနာျဖင့္ ေခမာၿမိဳ႔နန္း ေရာက္ဖို႔မွန္း၍ လွဴဒါန္း ဆက္ကပ္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။ ။

ဆြမ္း ကပ္လွဴပူေဇာ္ရန္

ဘုန္းေတာ္ အနႏၲ၊ ဂုဏ္ေတာ္ အနႏၲ၊ ဥာဏ္ေတာ္ အနႏၲ၊ တန္ခိုးေတာ္ အနႏၲ ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ သံုးေလာက ထြတ္ထား သဗၺညဳ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားအား အဆင္း၊ အန႔ံ၊ အရသာ အဖံုဖံု ျပည့္စံုပါေသာ ေဘာဇဥ္ခဲဖြယ္ အသြယ္သြယ္ကို ရင္ဝယ္သိမ့္သိမ့္ ပီတိစိမ့္မွ် ခ်မ္းၿငိမ့္ၾကည္သာ ေစတနာျဖင့္ ေခမာၿမိဳ႔နန္း ေရာက္ဖို႔မွန္း၍ လွဴဒါန္း ဆက္ကပ္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။ ။

သစ္သီး ကပ္လွဴပူေဇာ္ရန္

ဘုန္းေတာ္ အနႏၲ၊ ဂုဏ္ေတာ္ အနႏၲ၊ ဥာဏ္ေတာ္ အနႏၲ၊ တန္ခိုးေတာ္ အနႏၲ ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ သံုးေလာက ထြတ္ထား သဗၺညဳ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားအား အဆင္း၊ အန႔ံ၊ အရသာ အဖံုဖံု ျပည့္စံုပါေသာ ေဘာဇဥ္ခဲဖြယ္ အသြယ္သြယ္ကို ရင္ဝယ္သိမ့္သိမ့္ ပီတိစိမ့္မွ် ခ်မ္းၿငိမ့္ၾကည္သာ ေစတနာျဖင့္ ေခမာၿမိဳ႔နန္း ေရာက္ဖို႔မွန္း၍ လွဴဒါန္း ဆက္ကပ္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။ ။

ဆုေတာင္း အမွ်ေဝ

ဤသို႔လွ်င္ သံုးေလာက ထြတ္ထား၊ သဗၺညဳ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ ဘုန္းေတာ္၊ ဂုဏ္ေတာ္၊ တန္ခိုးေတာ္ႏွင့္ ဥာဏ္ေတာ္ အဖံုဖံု ေက်းဇူးဂုဏ္ကို ၾကည္ယံုေမွ်ာ္မွန္း လွဴဒါန္းဆက္ကပ္ရေသာ ဤဒါန ေကာင္းမႈ (ေဆာက္တည္ရေသာ သီလေကာင္းမႈ၊ ပြားမ်ားရေသာ ဘာဝနာေကာင္းမႈ) အစုစုတုိ႔ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ (တို႔) သည္ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ႏွင့္သာ ေတြ႔ႀကံဳ ဆံုဆည္း ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံရ၍ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ေဟာေျပာေသာ တရားမွန္ စကားမွန္တို႔ကို နာခံ မွတ္သားရသျဖင့္ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ က်င့္ႀကံ ေနထိုင္ၾကသည့္ အတိုင္း ဆင္းရဲ ၿငိမ္းေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္း အက်င့္မွန္တို႔ကို က်င့္ႀကံပြားမ်ား ႀကိဳးစား အားထုတ္ႏိုင္ (ၾက) သျဖင့္ ဆင္းရဲခပ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္ကို လ်င္ျမန္စြာ မ်က္ေမွာက္ ျပဳရပါလို (ကုန္)၏ အရွင္ဘုရား။ ။

ဤေကာင္းမႈ အစုစု၏ အဖို႔ဘာဂကုိ မိဘဘိုးဘြား ဆရာသမား တို႔မွစ၍ အလံုးစံုေသာ သတၱဝါတို႔အား အမွ် ေပးေဝပါ (ကုန္)၏။ ။

အမွ် ရ၍ ခ်မ္းသာ ၾကပါေစ။ ။

အမွ် အမွ် အမွ် ယူေတာ္မူၾကပါ (ကုန္)ေလာ့။ ။

မွတ္ခ်က္

တစ္ဦးတည္း ကပ္လွဴလွ်င္ လက္သည္းကြင္း အတြင္းရွိ စကားမ်ားကို ထည့္မရြတ္ရပါ။ ။

စာေရးသူ မွတ္ခ်က္

ဤ ေန႔စဥ္ ကုသိုလ္ဝတ္မ်ား အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္၏ ၂၂.၆.၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ၂၇-ႏွစ္ ျပည့္ေသာ ေမြးေန႔ အတြက္ ရည္ရြယ္၍ ကုသိုလ္ျပဳရပါသည္။ ။



အျပည့္အစံုသို႔...

Saturday, June 21, 2008

လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ခုႏွစ္ေန႔ ဘုရားရွိခိုး

ဘုရားရွင္ ပဋိသေႏၶ ေနေတာ္မူသည့္ေန႔

သံုးလူ႔ရွင္ပင္၊ ကၽြန္႔ထိပ္တင္၊ ေသာင္းခြင္ စႀကၤာဝဠာ၊
နတ္ျဗဟၼာတို႔ ညီညာရုံးစု၊ ေတာင္းပန္မွဳေၾကာင့္၊
ရတုနဂို၊ ရႊန္းရႊန္းစိုသည္၊
ဝါဆိုလျပည့္၊ ႁကြက္မင္းေန႔ဝယ္၊
ခ်မ္းေျမ့ၾကည္ျဖဴ၊ သေႏၶယူသည္၊
နတ္လူၿငိမ္းဖို႔၊ ကိန္းပါကို။ ။
(မဟာသကၠရာဇ္ ၆၇- ခု၊ ဝါဆိုလျပည့္၊ ၾကာသပေတးေန႔၌ ပဋိသေႏၶေနေတာ္မူသည္။)



ဘုရားရွင္ ဖြားျမင္ ေတာ္မူသည့္ေန႔

သေႏၶယူခါ၊ ဆယ္လၾကာေသာ္၊
မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈ ႀကံဳ၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ေသာၾကာေန႔ဝယ္၊
ခ်မ္းေျမ့စံုညီ၊ လုမၺိနီ၌၊
မဟီလႈိက္ဆူ၊ ဖြားေတာ္မူသည္၊
နတ္ လူ ေအာင္ၿမိဳ့၊ လမ္းပါကို။ ။
(မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈- ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ေသာၾကာေန႔ဝယ္ လုမၺိနီ၌ ဖြားျမင္ေတာ္မူသည္။)

ဘုရားရွင္ ေတာထြက္ ေတာ္မူသည့္ေန႔

ဖြားျမင္ေျမာက္ေသာ္၊ ၁၆ ႏွစ္ရြယ္ ပ်ဳိႏုနယ္၌၊
သံုးသြယ္ေရႊနန္း၊ သိမ္းျမန္းၿပီးလစ္၊ ၁၃ ႏွစ္လ်င္၊
ဘုန္းသစ္လ်ံလူ၊ စံေတာ္မူ၍၊
ရြယ္ေတာ္ၿဖိဳးစ ၂၉ ဝယ္၊ ေလးမ်ဳိးနိမိတ္၊
နတ္ျပဟိတ္ေၾကာင့္၊ ေရႊစိတ္ျငင္ၿငိဳ သံေဝပိုက၊
ဝါဆိုလျပည့္၊ က်ားမင္းေန႔ဝယ္၊
ခ်မ္းေျမ့ရဂံု၊ ေတာရိပ္လွဳ့သည္၊
စံုၿမိဳင္ ပင္ရိပ္ ခမ္းမွာကို။ ။
(မဟာသကၠရာဇ္ ၉၇- ခု၊ ဝါဆိုလျပည့္၊ တနလၤာေန႔၌ ေတာထြက္ေတာ္မူသည္။)

ဘုရား ျဖစ္ေတာ္မူသည့္ေန႔

ေတာရိပ္ၿမိဳင္ေပၚ၊ ေျခာက္ႏွစ္ေပ်ာ္၍၊
ခါေတာ္တစ္ဖံု၊ ပြင့္ခ်ိန္ႀကံဳက၊
ကဆုန္လျပည့္၊ ဆင္မင္းေန႔ဝယ္၊
ေျမ့ပရေမ၊ ပလႅင္ေဗြထက္၊
ေရႊေညာင္ေတာ္ႀကီး၊ ဗိတန္ထီးႏွင့္၊
မၿငီးၾကည္ျဖဴ၊ ေနေတာ္မူလ်က္၊
ရန္ျမဴခပင္း၊ အမိုက္သင္းကို၊
အရွင္းပယ္ေဖ်ာက္၊ အလင္းေပါက္က၊
ထြန္းေတာက္ ဘုန္းေတာ္၊ ေသာင္းလံုးေက်ာ္သည္၊
သံုးေဘာ္လူတို႔ ၿငိမ္းပါကို။ ။
(မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃- ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔၌ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူသည္။)

ဓမၼစႀကၤာ ေဟာေတာ္မူသည့္ေန႔

ဘုရားျဖစ္ခါ၊ မိဂဒါသို႔၊
စႀကၤာေရႊဖြား၊ ျဖန္႔ခ်ီသြား၍၊
ငါးပါးဝဂၢီ၊ စုံအညီႏွင့္၊
မဟီတစ္ေသာင္း၊ တိုက္အေပါင္းက၊
ခေညာင္းကပ္လာ၊ နတ္ျဗဟၼာအား၊
ဝါဆိုလျပည့္၊ စေနေန႔ဝယ္၊
ေႂကြ႔ေႂကြ႔ လ်ံတက္၊ ဓမၼစက္ကို၊
မိန္႔ၿမြက္ေထြျပား၊ ေဟာေဖာ္ၾကားသည္၊
တရားနတ္စည္၊ ရႊန္းတယ္ကို။ ။
(မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃- ခု၊ ဝါဆိုလျပည့္၊ စေနေန႔၌ ဓမၼစႀကၤာ တရားေဟာေတာ္မူသည္။)

ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူသည့္ေန႔

တရားနတ္စည္၊ ေဆာ္ရႊမ္းလည္က၊
သံုးမည္ဘံုသိုက္၊ တစ္ေသာင္းတိုက္ဝယ္၊
ကၽြတ္ထိုက္သသူ၊ နတ္ လူ ျဗဟၼာ သတၱဝါကို၊
ေခမာေသာင္သို႔၊ ေဖာင္ကူးတို႔ျဖင့္၊ ေဆာင္ပို႔ၿပီးခါ၊
ဝါ (၄၅) သက္ကား (၈၀)၊ စံုျပည့္ႂကြယ္က၊
ရာ(၄၈) သကၠရာဇ္ဝယ္၊
နယ္မလႅာတိုင္း၊ စံႏႈိင္းမယုတ္၊
ကုသိနာရုံ၊ အင္ၾကင္းစံု၌၊
ကဆုန္လျပည့္၊ အဂၤါေန႔ဝယ္၊
ခ်မ္းေျမ့ နိဗၺဴ၊ စံေတာ္မူသည္၊
ဝွမ္းဆူ ေသာင္းလံုး ေက်ာ္တယ္ကို။ ။
(မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈- ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ အဂၤါေန႔ဝယ္၊ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ကုသိနာရုံၿမိဳ့၌ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူသည္။)

အေလာင္းေတာ္ ေတေဇာဓာတ္ သင့္ေလာင္ေသာေန႔

နိဗၺဴစံၿပီး၊ ရွဴမအိသာ၊
သိဂၤ ီ ေရႊေလွာ္၊ အေလာင္းေတာ္ကို၊
ထိုေရာ္ကဆုန္၊ လဆုတ္ႀကံဳ၌၊ ဂဠဳန္ေန႔ဝယ္၊
ခိုးေငြ႔မေႏွာ၊ ဓာတ္ေတေဇာလ်င္၊
ရွင္ေစာဥာဏ္စက္၊ ဓိဌာန္ခ်က္ျဖင့္၊
လ်ံတက္ေကာ္ေရာ္၊ မီးပူေဇာ္သည္၊
ေမြေတာ္ရွစ္စိတ္ ႂကြင္းတယ္ကို။ ။
(မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈- ခု၊ ကဆုန္လဆုတ္ (၁၂) ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔၌ အေလာင္းေတာ္ကို ေတေဇာဓာတ္ ေလာင္ကၽြမ္း ေတာ္မူသည္။)

ဆုေတာင္း

ထို ခုႏွစ္ေန႔၊ သာခ်မ္းေျမ့ကို၊ ေဆြ႔ေဆြ႔ ၾကည္ျဖဴ၊ အာရုံယူလ်က္၊ သံုးလူတို႔နတ္၊ ျမတ္ထက္ျမတ္သား၊ ကိုယ္ေတာ္ဖ်ားကို၊ သံုးပါးမြန္စြာ၊ ဝႏၵာနာျဖင့္၊ သဒၵါ ၿဖိဳးၿဖိဳး၊ ကၽြန္ရွိခိုးသည္၊ ေကာင္းက်ဳိးခပ္သိမ္း၊ ႂကြယ္ေစေသာ္။ ။


စာေရးသူ မွတ္ခ်က္

ကၽြန္ေတာ္၏ (၂၇) ႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႔ အမွတ္တရ အျဖစ္ ေရးသားထားပါသည္။


အျပည့္အစံုသို႔...

အႁကြင္းမဲ့ လြတ္ေျမာက္သူ

မိုင္ေပါင္း ၁၅၅၇-မိုင္ ရွည္လ်ားေသာ ဂဂၤါျမစ္သည္ ကမာၻေပၚရွိ သက္တမ္း အရင့္ဆံုး ျမစ္ႀကီးမ်ားတြင္ တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္၏။ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ ေပေပါင္း ၁၀၀၀၀-ေက်ာ္ ျမင့္ေသာ ဟိမဝႏာၱေတာင္တန္းရွိ ေရခဲလိုဏ္ဂူႀကီး တစ္ခုအတြင္းမွ စတင္ ျမစ္ဖ်ားခံခဲ့၏။ ေတာအထပ္ထပ္ ေတာင္အသြယ္သြယ္ကို ျဖတ္သန္းရင္း ႀကီးမား က်ယ္ျပန္႔လွေသာ အိႏိၵယလြင္ျပင္ႀကီးကို ဗဟိုျပဳ၍ ယမံုနာျမစ္၊ ဂုမၼတီျမစ္၊ ေဂါဂရာျမစ္၊ ဂန္ဒတ္ျမစ္၊ ျဗဟၼပုတၱရျမစ္၊ ဟူဂလီျမစ္မ်ား စီးဝင္ေပါင္းဆံုမႈျဖင့္ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ထဲသို႔ စီးဝင္ခဲ့၏။

ျမစ္ညာေဒသတို႔မွ ႏံုးတင္ေျမႏု မ်ားစြာ ပို႔ခ် ခံရသည့္ အေလ်ာက္ ျမစ္ဝွမ္းလြင္ျပင္ေဒသ၊ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚေဒသတို႔တြင္ ေျမၾသဇာ အလြန္ ေကာင္းမြန္၍ ေကာက္ပဲသီးႏွံ အလွ်ံပယ္ ေပါမ်ားသည့္အတိုင္း ကမာၻေပၚ၌ လူေန အထူထပ္ဆံုး ေဒသတစ္ခုလည္း ျဖစ္၏။

ရွည္လ်ားလွေသာ သမိုင္းေၾကာင္းတို႔ကို ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရသည့္ ဂဂၤါျမစ္ႀကီးသည္ အယူဝါဒ အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔၏ စတင္ ေမြးဖြားခဲ့ရာ၊ စည္ပင္ ထြန္းကားခဲ့ရာ ေဒသတစ္ခုလည္း ျဖစ္၏။ တကယ္ေတာ့ အိႏိၵယျပည္ႀကီး၏ ယဥ္ေက်းမႈသည္ပင္ ဂဂၤါျမစ္ဝွမ္း ယဥ္ေက်းမႈဟု ဆိုရေခ်ေတာ့မည္။



စတင္ ေပၚထြန္းလာသည့္ အခ်ိန္ကာလကိုပင္ ခန္႔မွန္း၍ မရႏိုင္ေသာ ေရွးက်လွသည့္ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္တို႔တြင္ ဂဂၤါျမစ္သည္ အထြတ္အျမတ္ျဖစ္၏။ ကြယ္လြန္သူတို႔၏ အရုိးျပာကို အိုးတြင္ထည့္၍ ဂဂၤါျမစ္ေရကို ေမွ်ာလွ်င္ ေကာင္းရာသုဂတိသို႔ ဧကန္ ေရာက္၏။ ဂဂၤါျမစ္ေရကို ခ်ဳိးလွ်င္ အကုသိုလ္ အညစ္အေၾကးတို႔မွ ကင္းစင္၏။ မေကာင္းမႈဟူသေရြ႔မွ လြတ္ေျမာက္ရာ၏ ဟု အယူရွိၾက၏။

အယူဝါဒဟူသည္ ယံုၾကည္ရာကို စြဲၿမဲစြာ လက္ခံထားၾကျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ အမ်ဳိးအႏြယ္ မိရုိးဖလာတို႔၏ ကိုးကြယ္မႈ ယံုၾကည္ စြဲလန္းမႈတို႔ေၾကာင့္ပင္ ဤ ဂဂၤါျမစ္ႀကီးသည္လည္း ကိုးကြယ္ရာ တစ္ခု ျဖစ္လာရသည္ဟုပင္ ဆိုရေခ်ေတာ့မည္။

မီးနတ္၊ ေနနတ္၊ ေလနတ္၊ သစ္ပင္ ေတာေတာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ကိုးကြယ္မႈတို႔ကို မ်က္စိမွိတ္ ယံုၾကည္ေနၾကသည့္ ေခတ္အခါသမယ၌ ဤကဲ့သို႔ ကိုးကြယ္မႈသည္ အဆန္း မဟုတ္ေသာ္လည္း ယေန႔တိုင္ ရွိေနေသးသည္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ အမွန္ပင္ အံ့ၾသၾကရမည္ ျဖစ္၏။

မည္သည့္ အခ်ိန္က စခဲ့မွန္းမသိ၊ ရွည္လ်ားလွေသာ ေခတ္ကာလတို႔ကို ျဖတ္သန္းၿပီး ယေန႔ထိေအာင္ ထင္ရွားေနေသးသည္ဆိုေသာ ဤအယူဝါဒသည္ ဂဂၤါျမစ္ဝွမ္း၌ ဗုဒၶ၏ အယူဝါဒ အဆံုးအမတို႔ ေနလို လလို ထြန္းပေသာ အခါသမယ၌လည္း ေမွးမွိန္ခဲ့သည္ဟု မဆိုသာပါေခ်။

အထင္ရွားဆံုး သာဓက တစ္ခု အေနႏွင့္ပင္ ရွိခဲ့ဖူးပါ၏။

အတိတ္ဇာတ္ေၾကာင္း ျပ၍ တစ္ဆင့္ခံ ေျပာျပပါရေစ။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာဝတၱိျပည္မြန္ ေဇတဝန္ ေရႊေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုး ေနထိုင္ေတာ္မူစဥ္ ကာလ ျဖစ္၏။

ဝိပႆီ၊ သိခီ၊ ေဝႆဘူ၊ ကကုသႏၶ၊ ေကာဏာဂမန၊ ကႆပ ဟုဆိုအပ္ေသာ ေျခာက္ဆူေသာ ဘုရားရွင္တို႔ လက္ထက္ေတာ္၌ ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ ဓမၼကထိက ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ဘိကၡဳနီမေလးသည္ ယခု ဘုရားရွင္လက္ထက္ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး အိမ္၌ ယုတ္နိမ့္လွေသာ အေစအပါး ကၽြန္မ မ်ဳိးရိုး၌ ျဖစ္၏။

ဘုရားေျခာက္ဆူလက္ထက္၌ ျမင့္ျမတ္လွေသာ ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ ဓမၼကထိက ဘိကၡဳနီမေလး ျဖစ္ပါလ်က္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ယုတ္နိမ့္လွေသာ ကၽြန္မ မ်ဳိးရုိး၌ ျဖစ္လာရပါသနည္း။

အေၾကာင္းရွိပါ၏။

ျမင့္ျမတ္လွေသာ အထက္တန္းစား ဘဝမွ ယုတ္နိမ့္လွေသာ ေအာက္တန္းစား ဘဝသို႔ မိုက္မိုက္ကန္းကန္း ပို႔ေဆာင္ေပးလိုက္သည့္ လက္သည္တရားခံမွာ ေထာင္လႊားတတ္ေသာ “မာန” ပင္ ျဖစ္သည္။

ငါသာ ေတာ္သည္၊ ငါသာ တတ္သည္၊ ငါသာ ပိဋကတ္သံုးပံု ေဆာင္ႏိုင္သည္၊ ငါသာ ပရိသတ္ အလယ္၌ ဝင့္ဝင့္ႁကြားႁကြား ေျပာေဟာ ဆံုးမႏိုင္သည္၊ ငါလိုလူ ဇမၺဴ၌ တစ္လူသာ ရွိသည္၊ အျခားသူမ်ားကား ငါႏွင့္ တူသည္မဟုတ္၊ တန္သည္ မဟုတ္၊ ငါသာ အေတာ္ဆံုး၊ ငါသာ အျမတ္ဆံုး ဆိုေသာ ေထာင္လႊားျခင္းပင္။

ထုိ ေထာင္လႊားျခင္းကို မခ်ဳိးႏိွမ္ႏိုင္၊ မခ်ဳိးႏွိမ္ႏိုင္သည့္အတိုင္း အျမင့္ဆံုး ဒီဂရီအမွတ္သို႔ တက္ခဲ့၏။ ေထာင္လႊားျခင္း ဆိုသည့္အတိုင္း တံခြန္သဖြယ္လည္း ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ မာန ဆုိသည္မွာ ေကာင္းေသာတရားမ်ဳိးမဟုတ္၊ ဆိုးေသာ တရားမ်ဳိး ျဖစ္၏။ က်က္သေရရွိေသာ တရားမ်ဳိး မဟုတ္၊ က်က္သေရမဲ့ေသာ တရားမ်ဳိး ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မာန တံခြန္ ဆိုသည္မွာ က်က္သေရမဲ့ေသာ၊ မေကာင္းေသာ တံခြန္ အလံသာ ျဖစ္၏။ ေကာင္းက်ဳိးကို မေပးႏိုင္၊ ဆိုးက်ဳိးကိုသာ ေပးႏိုင္၏။ သံသရာ၏ ထြက္ေပါက္ကို မရႏိုင္ ေစရုံမွ်သာမက အပါယ္ေလးဘံု သို႔ပင္ ဆြဲခ် ႏိုင္၏။

တရားဆိုးျဖစ္သည့္ ထို ေထာင္လႊားတတ္ေသာ မာနေၾကာင့္ပင္ ဘုရားေျခာက္ဆူ လက္ထက္တိုင္တိုင္ ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ ဓမၼကထိက ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ဘိကၡဴနီမေလးသည္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို မရရွိရုံမွ်မက ယုတ္နိမ့္လွေသာ ကၽြန္မ မ်ဳိးရုိးသို႔ တြန္းပို႔ျခင္းကို ခံခဲ့ရ၏။

တကယ္ေတာ့လည္း ေထာင္လႊားတတ္ေသာ မာန၏ အဆံုးအစြန္သည္ ၿပိဳလဲျခင္းပင္ မဟုတ္ပါေလာ။

ပုဏၰားအမည္ျဖင့္ ကၽြန္မ ျဖစ္ခဲ့ရေသာ မိန္းကေလးသည္ တကယ္ေတာ့ ပါရမီရွင္ေလး ျဖစ္၏။ မာနေၾကာင့္ ကၽြန္မ ျဖစ္ခဲ့ရေသာ္လည္း ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ ဓမၼကထိက ဆိုေသာ ပါရမီမ်ဳိးေစ့တို႔ေၾကာင့္ ပညာဥာဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုခဲ့ရ၏။ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး ဆိုသည္မွာလည္း ႏွယ္ႏွယ္ရရ မဟုတ္၊ သာမည ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္၊ ဘုရားေက်ာင္း ဒါယကာ၊ မဟာ ေသာတာပန္ႀကီး ျဖစ္၏။ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ အထူး ရင္းႏွီးၿပီး အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး၏ အိမ္သည္ တရားမိုး ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္ ရြာသြန္းရာ၊ တရားဓမၼသံတို႔ျဖင့္ လႊမ္းမိုးရာ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္၏။ ကၽြန္မပင္ ျဖစ္လင့္ကစား ပညာဥာဏ္ အထူး ရင့္သန္ခဲ့ေသာ ပါရမီရွင္ ပုဏၰားေလးသည္ သူေဌးႀကီး အိမ္၌ပင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ မဟာသီဟနာဒ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္ႀကီးကို နာၾကားရၿပီး ေသာတာပန္တည္ခဲ့သူ ျဖစ္၏။

တစ္ေန႔ ခ်မ္းေအးလွေသာ နံနက္တစ္ခု၌ ကၽြန္မေလး ပုဏၰာသည္ ေရခပ္ရန္ ေရဆိပ္သို႔ ဆင္းလာခဲ့၏။ ေဆာင္းကာလ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ပိတ္ပိတ္ သည္းသည္း ႏွင္းေတြေဝေနေသာ အခ်ိန္တြင္ ေရဆိပ္၌ သူ႔ထက္ အရင္ဦးေနႏွင့္သူ တစ္ေယာက္ကို မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေတြ႔လိုက္ရ၏။ ထိုသူကား တျခားမဟုတ္၊ ျမစ္ဆိပ္၌ ေရခ်ဳိးေနေသာ ဂုဏ္သေရရွိ ပုဏၰားႀကီး တစ္ေယာက္ ျဖစ္၏။

ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီး တဟီးဟီး တဟဲဟဲ ျဖင့္ တုန္တုန္ ခိုက္ခိုက္ ေရခ်ဳိးေနေသာ ပုဏၰားႀကီးကို တအံ့တၾသ ၾကည့္မိရင္း ကၽြန္မေလး ပုဏၰာ၏ စိတ္၌ စိတ္ကူးတစ္ခု ရလာ၏။ ဘုရားေျခာက္ဆူ လက္ထက္ေတာ္ တိုင္တိုင္ ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ ဓမၼကထိက ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ပါရမီဓာတ္ခံေၾကာင့္ ထင္၏။ ပုဏၰားႀကီးကို ၾကည့္၍ ေခ်ခၽြတ္လိုေသာ စိတ္ျဖင့္ ခနဲ႔တဲ့တဲ့ ဤသို႔ေမးလိုက္၏။

“ အို…ပုဏၰားႀကီး ကၽြန္မတို႔ကေတာ့ အိမ္က သခင္ေတြကို ေၾကာက္ရလို႔ အခုလို ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီးႀကီးမွာ မဆင္းခ်င္လည္း မေနရ၊ မထိခ်င္ မကိုင္ခ်င္လည္း မေနရလို႔ ျမစ္ဆိပ္ဆင္းရ၊ ေရလာခပ္ရတာ၊ ပုဏၰားႀကီးကေတာ့ ဘယ္သူကို ေၾကာက္ရလို႔မ်ား အခုလို ခ်မ္းခ်မ္း စီးစီးႀကီးမွာ တုန္တုန္ခိုက္ခိုက္နဲ႔ ေရလာခ်ဳိးေနရတာလဲ”…

ထိုအခါ ပုဏၰားႀကီးက မ်က္ႏွာ ရႈံ႔မဲ့၍…

“ ဒီမွာ သူငယ္မ၊ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီျမစ္ေရကို ခ်ဳိးရင္ မေကာင္းမႈေတြ စင္ၾကယ္တယ္၊ ေကာင္းမႈေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ မင္းသိသားပဲ၊ လူဆိုတာ ႀကီးတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ငယ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းမႈဆိုတာ ျပဳမိၾကတာပဲ၊ အဲဒီလို မေကာင္းမႈေတြ ျပဳထားရင္ ဒီလိုအခ်ိန္ ဒီေရျမစ္ေရကို ခ်ဳိးရင္ ေပ်ာက္တယ္ဆိုတာေတာ့ မင္းသိထားဖို႔ ေကာင္းတယ္”….

မေက်နပ္သံျဖင့္ ေျပာလိုက္ေသာ ပုဏၰားႀကီး၏ စကားအၿပီး…

“ ဒီမွာ ပုဏၰားႀကီး၊ နားမလည္တဲ့ ပုဏၰားႀကီး ကို ဘယ္လို မသိတတ္တဲ့ လူမ်ဳိးက ဒီလိုေျပာထားတာလဲ၊ ကံ-ကံ၏ အက်ဳိးဆိုတာ ရွိတယ္၊ ဒါကို မသိဘဲနဲ႔ ေစာေစာစီးစီး ျမစ္ေရခ်ဳိးရင္ မေကာင္းမႈေတြ စင္ရတယ္လို႔၊ ေနပါဦး - ပုဏၰားႀကီး၊ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္၊ ျမစ္ထဲမွာ ေရခ်ဳိးတယ္ဆိုတာက ပုဏၰားႀကီးက တစ္ခါတေလမွ ခ်ဳိးတာပါ၊ ဟိုမွာၾကည့္စမ္း ငါးေတြ၊ လိပ္ေတြ၊ တျခား သတၱဝါေတြ၊ မိေက်ာင္းေတြ သူတို႔က အၿမဲတမ္း ေရထဲမွာ ေနတာ၊ တကယ္လို႔သာ ျမစ္ေရခ်ဳိးလို႔ အကုသုိလ္ စင္တယ္ဆိုရင္ သူတို႔ေတြ အားလံုး နတ္ျပည္ ေရာက္ကုန္ၾကမွာေပါ့…”

ဓမၼကထိက ေလသံျဖင့္ ေျပာလိုက္ေသာ ကၽြန္မေလး ပုဏၰာ၏ စကားေၾကာင့္ ပုဏၰားႀကီး ေတြေဝသြား၏။

“ အင္း…. အေတာ္ေလး ယုတၱိရွိတဲ့ စကားပဲ၊ သူေျပာမွပဲ ငါ တစ္သက္လံုး မိုက္လာခဲ့တာကို မွားမွန္း သိရတယ္ ”…

“ ပုဏၰားႀကီး ဆက္ေျပာပါဦးမယ္၊ ေလာကမွာ မေကာင္းမႈေတြ အၿမဲ လုပ္ေနၾကတဲ့ သူေတြ ရွိတယ္၊ ဆိတ္သတ္၊ ၾကက္သတ္၊ ငွက္သတ္၊ မုဆိုးတံငါေတြ အမ်ားႀကီးပဲ၊ ဒီလူေတြလည္း ဒီျမစ္မွာ ေရခ်ဳိးေနၾကတာပဲ၊ ပုဏၰားႀကီး ေျပာသလိုဆိုရင္ သူတို႔ျပဳသမွ် အကုသုိလ္ေတြလည္း အကုန္ ေပ်ာက္ရမွာေပါ့၊ ေနာက္ၿပီး ဒီျမစ္ေရက အကုသိုလ္ကို ေပ်ာက္ေစတယ္ဆိုရင္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ေတြကိုလည္း ေပ်ာက္ေစရမွာေပါ့၊ စဥ္းစားပါ ပုဏၰားႀကီး၊ ပုဏၰားႀကီးမွာ မေကာင္းမႈေတြ ျပဳထားတာရိွသလို၊ ေကာင္းမႈေတြလည္း ရွိေနတာပဲ၊ တကယ္လို႔ ဒီျမစ္ေရခ်ဳိးလို႔ အကုသိုလ္ေတြ ေပ်ာက္ေစႏုိင္တယ္ဆိုရင္ ပုဏၰားႀကီး ျပဳထားသမွ် ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ေတြလည္း ေပ်ာက္ကုန္မွာေပါ့၊ ဘာက်န္ေတာ့မွာလဲ၊ အကုန္ေျပာင္ကုန္မွာေပါ့… ”

ပုဏၰားႀကီး၏ ပီတိတို႔ကား ရႊန္းရႊန္းေဝလွ်က္…

“ ဆက္ေျပာပါရေစဦး ..ပုဏၰားႀကီး၊ တကယ္လို႔ လူတစ္ေယာက္ဟာ အကုသိုလ္ေတြကို ေၾကာက္တယ္ဆိုရင္ ေရခ်ဳိး မေနပါနဲ႔၊ အကုသိုလ္ေတြကို ေၾကာက္ရင္ အဲဒီ အကုသိုလ္ေတြကို မလုပ္ဘဲ ေနရုံရွိပါတယ္၊ ဒါဆို အကုသိုလ္ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့၊ ဒီလို မဟုတ္ဘဲ ေရခ်ဳိး ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒါ အကုသိုလ္ေတာ့ ေပ်ာက္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ လူပဲ အေအးမိၿပီး ဒုကၡ ေရာက္ဖို႔ ပဲရွိတယ္ ”

ပုဏၰားႀကီး သေဘာေပါက္သြား၏။ အစက ဒီလို မထင္ခဲ့၊ စိတ္ပင္ ဆိုးခဲ့ေသး၏။

တကယ္ေတာ့ အယူဝါဒ အစြဲတစ္ခုကို ေခ်ခၽြတ္သည္ဆိုသည္မွာ လြယ္ကူလွသည္ မဟုတ္၊ ေခ်ခၽြတ္မည့္ ပုဂၢိဳလ္က ပညာဥာဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုရသလို ေခ်ခၽြတ္ခံရမည့္ ပုဂၢိဳလ္ ကလည္း ျပည့္စံုရ၏။ သည္မွ် မကေသး၊ ေခ်ခၽြတ္ခံရမည့္ ပုဂၢိဳလ္က ေခ်ခၽြတ္ခံပါမွ၊ ေခ်ခၽြတ္ခံႏိုင္သည့္ သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ဓာတ္ ျပည့္ဝပါမွသာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္၏။

ကၽြန္မေလး ပုဏၰာသည္ သာမည ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္သလို ပုဏၰားႀကီးကလည္း သာမညမဟုတ္၊ ပညာဥာဏ္ ႀကီးရင့္ၾကသူခ်ည္း ျဖစ္ၿပီး ပုဏၰားႀကီးသည္ သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ဓာတ္ ျပည့္ဝသူ ျဖစ္၏။

မည္သို႔ေသာ အမွန္တရားပင္ျဖစ္ေစ ပုဏၰာကဲ့သို႔ေသာ ကၽြန္မတစ္ေယာက္၏ စကားကို အမ်ား ေလးစားခံရေသာ ဂုဏ္သေရရွိ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး တစ္ေယာက္ အေနႏွင့္ လက္ခံ သည္းခံရန္မွာ သာမည စိတ္ဓာတ္ သာမည နားႏွင့္ မျဖစ္ႏိုင္၊ သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ဓာတ္၊ သူေတာ္ေကာင္း ဓာတ္ခံ ရွိမွသာ ျဖစ္ႏိုင္၏။

ပုဏၰားႀကီးကား သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ဓာတ္ ရွိသူ ပီပီ သည္းခံမႈ တရားျဖင့္ ပုဏၰာ၏ ေျပာစကားကို နားေထာင္၏၊ ေၾကာင္းက်ဳိး ယုတၱိ ရွိမႈကိုလည္း ပညာဥာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္မိသျဖင့္ ဆုပ္ကိုင္ထားမိေသာ အယူမွားကို စြန္႔လႊတ္၍ အယူမွန္သို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့၏။

ပုဏၰားႀကီး၏ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းကား အတိုင္းမသိႏိုင္ေတာ့ပါ၊ “ အမွားသို႔ ေလွ်ာက္ေနေသာ ငါ့အား လမ္းမွန္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးသူမွာ ရွင္မငယ္ ျဖစ္ပါ၏။ ရွင္မသည္ ငါ၏ ဆရာ ျဖစ္ပါ၏။ ငါသည္ ယခု အရိယာ လမ္းေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာ ျမင္ရပါၿပီ၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ငါ၏ ဆရာျဖစ္ေသာ ရွင္မအား ဤ ပုဆိုး အဝတ္ကေလးကို ဆရာစားအျဖစ္ လွဴဒါန္းပါ၏ ”…

ပုဏၰာက လက္မခံ…။

“ သည္းခံပါ အရွင္၊ ကၽြန္မအတြက္ အလိုမရွိပါ၊ အရွင္အတြက္သာ ျဖစ္ပါေစ ..” ဟု ဆို၍ “ ဆက္လက္ၿပီး ေနာက္ဆံုး အေနနဲ႔ ေျပာပါရေစ၊ အဲဒါကေတာ့ ဒုကၡကို တကယ္ ေၾကာက္သလား ဆိုတာပါပဲ၊ ဒုကၡကို တကယ္မုန္း၊ တကယ္ ေၾကာက္ရင္ ဒုကၡေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ မေကာင္းမႈေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၊ တကယ္လို႔ ဒုကၡကို မေၾကာက္လို႔ မေကာင္းမႈေတြ ျပဳမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မိုးေပၚ ပ်ံတက္ေျပးလည္း ဒုကၡေဘးက လြတ္မွာ မဟုတ္ ပါဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒုကၡကို ေၾကာက္ရင္၊ မုန္းရင္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ဆိုတဲ့ ရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္ပါ၊ အဂၤါငါးပါး ရွိတဲ့ သီလကို ေဆာက္တည္ပါေတာ့ …”

ေက်းဇူးတင္ျခင္း၊ ဝမ္းေျမာက္ ပီတိ ျဖစ္ျခင္း တုိ႔ႏွင့္အတူ အိမ္သို႔ ျပန္ခဲ့ေသာ ပုဏၰားႀကီးသည္ ဇနီး၊ သားသမီး၊ ေက်းကၽြန္ အေပါင္းတို႔ကို ေခၚ၍ ပုဏၰာေလး ထံမွ သိခြင့္ရခဲ့ေသာ တရားအျမင္မွန္ တို႔ကို ျပန္လည္ ေျပာၾကားၿပီးသည္ႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေသာ ေျခလွမ္း၊ ရင့္က်က္ေသာ ဣေႃႏၵ တို႔ျဖင့္ တေရြ႔ေရြ႔ ေလွ်ာက္လွမ္း ေနသည္ကေတာ့ ဗုဒၶ၏ ေဇတဝန္ ေက်ာင္းေတာ္ပင္ ျဖစ္၏။

သာဝတၱိၿမိဳ႔၏ အထင္ကရ ပုဏၰားႀကီးအား ကၽြန္မေလး ပုဏၰာက အသိမွန္၊ အျမင္မွန္ ဖြင့္ေပး လိုက္ၿပီ၊ ပုဏၰားႀကီးလည္း အယူဝါဒမွန္ ျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ အျဖစ္ ကူးေျပာင္းသြားၿပီ ဆိုေသာ သတင္းသည္ သာဝတၳိတစ္ၿမိဳ႔လံုး ပ်ံ႔ႏွံ႔သြား၏။ မလိုလားသူေတြ ရွိသလို ဝမ္းေျမာက္ သူေတြကလည္း ဒုနဲ႔ေဒးပင္၊ မိစာၦဝါဒ အယူရွိသူတို႔က စုတ္ တသပ္သပ္ႏွင့္ တက္ေခါက္ ေနၾကသေလာက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တို႔က ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သာဓုေခၚၾက၏။ မတူေသာ တူရူ ႏွစ္ဖက္သို႔ ေလွ်ာက္လွမ္း ေနၾကေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္ တရားတို႔၏ ဓမၼတာပါပင္။

ဝမ္းေျမာက္သူမ်ားထဲတြင္ေတာ့ ဗုဒၶဘက္ေတာ္သား ေက်ာင္းဒါယကာ သူေဌးႀကီး အနာထပိဏ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ မိမိအိမ္မွ အေစခံမေလးက သာဝတၳိၿမိဳ႔၏ အထင္ကရ ပုဏၰားႀကီးအား တရားအသိ ဖြင့္ေပးႏိုင္ လုိက္သည္ဆိုေတာ့ တရားရွင္ ေသာတာပန္ႀကီးပီပီ ဓမၼပီတိ ျဖစ္ရသည္မွာ ေျပာစရာမရွိ။

“ ခ်စ္သမီး၊ သင္သည္ တကယ္ေတာ့ အေစခံ မဟုတ္၊ ေက်းကၽြန္ မဟုတ္၊ အရွင္သခင္သာ ျဖစ္၏။ တရားတို႔၏ ပိုင္ရွင္ျဖစ္၏။ ဤ ယေန႔မွစ၍ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ ေပးလုိက္ၿပီ၊ ဤ အိမ္ႀကီး၌ ကၽြႏ္ုပ္၏ သမီး အျဖစ္ တစ္သက္တာပတ္လံုး ေနပါေလေတာ့။။ ”

ကၽြန္ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္သြားေသာ ပုဏၰာေလးကား သူေဌးႀကီးကို ရိုေသစြာ ဦးခိုက္လ်က္ ေအးေဆးျငင္သာေသာ ေလသံျဖင့္ “ ေက်းဇူးႀကီးမား လွပါၿပီအရွင္၊ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မမွာ ပကတိ ကၽြန္ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း သံသရာ၏ ေက်းကၽြန္ အျဖစ္မွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ရန္ ကၽြန္မအား ဗုဒၶ၏ ရင္ခြင္ေတာ္သို႔ ခိုလႈံခြင့္ ေပးေတာ္မူပါ.. ”

ရင့္က်က္ေသာ ဣေႃႏၵ တည္ၿငိမ္ေသာ ေျခလွမ္းတို႔ျဖင့္ ပုဏၰာေလး ေလွ်ာက္လွမ္း ေနသည္ကလည္း ဗုဒၶ၏ ေဇတဝန္ ေက်ာင္းေတာ္ ပါပင္။

တကယ္ေတာ့လည္း ေဇတဝန္ ေက်ာင္းေတာ္သည္ ဗုဒၶ၏ ရင္ခြင္ပင္ ျဖစ္၏။ ပင္ပန္း ဆင္းရဲ ပူေလာင္ ငိုေႁကြး ေနသူတို႔ကို ေမတၱာ၊ ကရုဏာ တို႔ျဖင့္ ေထြးေပြ႔ရာ ျဖစ္သလို တရားႏို႔ခ်ဳိ ေသာက္ဖို႔ေစရာ၊ တိုက္ေကၽြးရာ မုဒိတာ ရင္ခြင္လည္း ျဖစ္၏။

ကၽြန္မ အျဖစ္မွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီး ဗုဒၶရင္ခြင္သို႔ ခိုဝင္ခဲ့ေသာ ပုဏၰာေလးသည္ မၾကာမီမွာပင္ ဘဝမ်ား စြာက တုတ္ေႏွာင္ျခင္း ခံလာရသည့္ မာန တည္းဟူ ေသာ သံေယာဇဥ္ႀကိဳး ႏွင့္တကြ သံသရာ အေႏွာင္အဖြဲ႔ အားလံုးတို႔မွ အႁကြင္းမဲ့ လြတ္ေျမာက္သူ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ေပ၏။

ေၾသာ္… ဗုဒၶ၏ ရင္ခြင္ ဆိုသည္မွာ အႁကြင္းမဲ့ လြတ္ေျမာက္လို သူတို႔ အတြက္ ထာဝရ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ေပးေနသည့္ ျဗဟၼ ဝိဟာရ ရင္ခြင္ဟုပင္ ဆိုရေပေတာ့မည္။။။။

စာေရးသူ၏ မွတ္ခ်က္

ကၽြႏု္ပ္၏ စာကို ဖတ္၍ မျမတ္တိုင္ေစ.. မရႈံးေစရ ပါ... အက်ဳိးမ်ားစြာ ရရွိႏိုင္ၾကပါေစ...


အျပည့္အစံုသို႔...

Tuesday, June 17, 2008

ဆံုးမစာမ်ား

မဟာစည္ဆရာေတာ္ဆံုးမစာ

မနာလိုကင္း၊ ၀န္တိုရွင္း ၊လက္ငင္း ခ်မ္းသာၾကရမည္။

ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္၏ ဆံုးမစာမ်ား

၁။ ဓမၼသတ္တရား၊ ရွိပါေသာ္လည္း၊တိမ္းပါးငဲ့ကြက္၊ လက္ေဆာင္ဖ်က္သည္။
၂။ သုခမိန္ဟု၊ ေက်ာ္ရွိန္ႏွံ႔သိ၊ ပညာရွိလည္း၊ ၾကီးဘိအမ်က္၊ေဒါသဖ်က္သည္။
၃။ မင္းေကာင္းပါလွ်က္၊ မင္းေျမွာင္ဖ်က္သည္။
၄။ သူေကာင္းျဖစ္ျငား၊ မူထားေကာင္းလ်က္၊ အေပါင္းဖ်က္သည္။

ဒီဃာ၀ု ဆံုးမစာ

- အရွည္ကိုလည္းမၾကည္႔လင့္၊ အတိုကိုလည္းမၾကည္႕လင့္၊
- ရန္တံု႕မူသျဖင့္ ရန္တို႔သည္ မျငိမ္းႏိုင္ကုန္။
- ရန္တံု႕မမူမွသာ ရန္တို႔သည္ ျငိမ္းကုန္၏။

၁။ ရန္စကို မရွည္ေစလင့္
၂။ မိတ္စကို မတိုေစလင့္
၃။ ရန္မလိုမွ ရန္ျပိဳသည္၊
၄။ ရန္လိုလွ်င္ ရန္ပိုတတ္သည္။


ပထမေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ဆံုးမစာမ်ား

၁။ ေရကန္၌ ေမွာ္ကိုဖယ္၍ ေသာက္ေရခတ္ရသည္။
၂။ မသူေတာ္၌ အျပစ္ဖယ္၍ ဂုဏ္ေကာင္းရွာရသည္။
၃။ တံုးတံတား ေလွ်ာက္စဥ္ အရပ္တပါးမၾကည့္ႏွင့္ ေခ်ာက္သို႕က်လိမ့္မည္။
၄။ သံသရာတံတား ေလွွ်ာက္စဥ္ သူတစ္ပါးအျပစ္မၾကည့္ႏွင့္ သံသရာေခ်ာက္သို႕ က်
လိမ့္မည္။
၅။ ရိုေသစြာခစားလွ်င္ မင္းခစားပင္ မင္းကိုႏိုင္သည္။
၆။ က်င့္၀တ္မခၽႊတ္လွ်င္ တပည့္ပင္ ဆရာကို ႏိုင္သည္။
၇။ ျမင္းႏိုင္လို႔ဇက္ဆြဲ၊ ေလွႏိုင္လို တက္စြဲ၊ဆရာႏိုင္လို႕က်င့္၀တ္ရိုေသျမဲ။
၈။ ပန္ပဲဆရာ အထုမခံရေသာ သံတံုး လက္နက္မျဖစ္။
၉။ ေက်ာက္ဆစ္ဆရာ အျဖတ္မခံရေသာ ေက်ာက္တံုး အရုပ္မျဖစ္။
၁၀။ ဆရာေကာင္းအဆံုးအမ မခံရေသာတပည္႔ သူေကာင္းမျဖစ္။
၁၁။ သစ္ပင္ၾကီးသည္ ခုတ္လွဲသူကို မလဲမခ်င္း အရိပ္ျဖင့္ ေအးေစ၏။
၁၂။ နံ႕သာတံုးသည္ မီးရွို႕သူကို မကၽြမ္းမခ်င္း အနံ႔ျဖင့္ ေမႊးေစ၏။
၁၃။ သူေတာ္ေကာင္းသည္ ညွဥ္းဆဲသူကို ေသာ္လည္း မေသမခ်င္္း အက်ိဳးေဆာင္
သည္။
၁၄။ တုတ္၊ဓါး ကိုင္လွ်င္ ေခြးေဟာင္သည္၊အစာေၾကြးလွ်င္ အျမီးႏွံ႔သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္
တုတ္၊ဓါး အားမကိုၾကႏွင့္။
၁၅။ တရားေဟာတတ္လ်က္ အက်င့္တန္လွ်င္ ေမ်ာက္အုန္းသီး ရသည္ႏွင့္တူ၏။
၁၆။ ဗဟုသုတရွိလွ်က္ သီလမရွိလွ်င္ ေရမတည္ေသာကန္ႏွင့္တူ၏။
၁၇။ ပညာရွိလ်က္ သီလမရွိလွ်င္ အသီးမခ်ိဳေသာ သစ္ပင္ႏွင့္တူ၏။
၁၈။ က်မ္းဂန္တတ္လ်က္ သီလမရွိလွ်င္ အဆိပ္သီးပင္ႏွင့္တူ၏။
၁၉။ မသူေတာ္ကား လာဘ္ရဖို႕ၾကံသည္။ တူေတာ္ေကာင္းကား တရားရဖို႕ၾကံသည္။
၂၀။ ပညာမွီ၍ မာန္တက္လွ်င္ ထိုပညာသည္ ရြံဖြယ္တည္း။
၂၁။ စာတတ္လ်က္ မိမိကိုယ္ကို မဆံုးမလွ်င္ ထိုစာ ငရဲရိကၡာတည္း။
၂၂။ သရက္ပင္ငယ္ အသီးၾကြယ္လွ်င္ က်ိဳးပဲ့တတ္သည္၊ ၾကိဳးဆြဲ၍ ဂြေထာက္ရမည္။
၂၃။ ရဟန္းငယ္ငယ္၊ ဂုဏ္ထူးၾကြယ္လွ်င္ က်ိဳးပဲ့တတ္သည္၊ သီလၾကိဳးဆြဲ၍ သမာဓိဂြ
ေထာက္ရမည္။

ေပါကၠံ ေမာင္ခ်ိဳစကားပံု ဆံုးမစာမ်ား

၁။ အသံုးၾကီးေသာ္ မျပီးစီး၊ စကားလံုးၾကီးေသာ္ အခ်ည္းႏွီး။
၂။ ငါးတစ္ေကာင္ပုပ္ေသာ္ တေလွလံုး ပုပ္သည္။
၃။ တစ္ေယာက္ မေကာင္းေသာ္ အားလံုးပ်က္စီးသည္။
၄။ တစ္ေယာက္ ေကာင္းေသာ္ ေပါင္း ခ်မ္းသာသည္။
၅။ တရားသိေသာ္ အမွားကို ျမင္ႏိုင္သည္။
၆။ ဥစၥာရတနာ ကံုလံုၾကြယ္၀ျပည့္စံုသည္ မွန္ေစ၊ လွဴဒါန္းေပးကမ္း စြန္႔ၾကဲခဲသည္။
၇။ ဒါန သီလ အက်ိဳးအျပစ္ကို အသိအျမင္ အသင္အၾကားရွိသည္မွန္ေစ၊ က်င့္ေဆာင္
ႏိုင္ခဲသည္။
၈။ ပညာကိုလိုေသာ္ မပ်င္းႏွင့္။
၉။ ဥစၥာကိုလိုေသာ္ မျငင္းႏွင့္။
၁၀။ အရပ္ကို ခ်စ္ေစလိုေသာ္ ေပးကမ္း။


ရွင္မဟာသီလ၀ံသ ဆံုးမစာမ်ား

၁။ ရိုင္းစိုင္းနီးကပ္၊ မကိုင္းမညြတ္ဘဲ ၊ မတ္တတ္ထိုး၍ မသြားႏွင့္။
၂။ မိဦးဖဦး ၊ ဆရာဦးကို ၊ခူး၍အလ်င္ မစားႏွင့္။
၃။ မိဘဆရာ ထားသည့္ဟာကို မ်က္ႏွာကြယ္လွ်င္ မယူငင္ႏွင့္ လိုခ်င္ေသာအား၊
စားခ်င္ျငားက ၀ပ္တြားခယ ေတာင္းပါၾက။
၄။ အသက္ၾကီးငယ္ ၀ါၾကီးငယ္ကို လႊဲဖည္မေသြ ႏွိမ့္ခ်ေလ။
၅။ ဗဟုသုတ တတ္ပါခ်င္လွ်င္ ၊သင္သာခိုက္ကို သင္လိုက္ၾက။
၆။ ၀ါယာလံု႔လ ၊ ၾကိုးပမ္းက၊ ရလိမ့္ဉာဏ္ပညာ။
၇။ လိမၼာသိတတ္ ၊ ေလာကဓာတ္ ၊တတ္လိမ့္မ်ားဂုဏ္အင္။

ေညာင္ပင္သာဦးပုည ဆံုးမစာ

၁။ သူတပါးကို၊ ကဲ့ရဲ႕လို၊ ကိုယ္မွာရန္သူ ေပါတတ္သည္။
၂။ ေမာ္ေမာ္ၾကြားၾကြား ၊ လူရမ္းကား ၊ အမ်ားမခ်စ္ မုန္းတတ္သည္။
၃။ ေတာင္းတတ္ေသာလူ၊ ေတာင္းမူ မေပး၊ သည္ ႏွစ္ေရး၊မေအးစိတ္ကမုန္းတတ္
သည္။
၄။ ဆိုခြင့္ျပဳခြင့္ သင့္မသင့္၊ ႏွိုင္းခ်င့္အခါလင့္ရမည္။
၅။ အက်ယ္က်ယ္၊ မျငမ္းဖြယ္၊ မာန္စြယ္ခ်ံဳး၍ က်ဥ္းတတ္ေစ။
၆။ တံတားအို ေမွာင္ခိုမေလွ်ာက္ႏွင့္
စကားဆို ေတာင္လိုမေမာက္ႏွင့္
တံတားအို ေမွာင္ခိုေလွ်ာက္က က်ိဳးတတ္သည္။
စကားဆို ေတာင္လိုေမာက္က ျငိဳးတတ္သည္။

ဖိုးသူေတာ္ဦးႏု စကားပံုဆံုးမစာမ်ား

၁။ ေသရည္ကိုလည္း မေသာက္ႏွင့္၊ ေရၾကည္ကိုလည္းမေႏွာက္ႏွင့္၊
ေသရည္ကိုေသာက္က အပါယ္ဘံုသို႕ က်တတ္သည္။
ေရၾကည္ကိုေႏွာက္က အနည္မွဳန္တို႕ ထတတ္သည္။

၂။ ထင္တိုင္းလည္းႏွိပ္၍ မဆိုႏွင့္၊ ၀င္တို္င္းလည္းသိပ္၍ မမ်ိဳႏွင့္
ထင္တို္င္းႏွိပ္၍ဆိုက ရန္အသြယ္သြယ္ ပြားတတ္သည္။
၀င္တိုင္းသိပ္၍မ်ဳိက အႏၱရာယ္မ်ားတတ္သည္။
၃။ အဟုတ္အမွန္လည္းသိမွ၊ အလုပ္အၾကံလည္းရွိမွ၊
အဟုတ္အမွန္သိမွ သံသရာေဘးပ၍ အေနၾကြယ္၀မည္။
အလုပ္အၾကံရွိမွ ဆန္ရွာေရးလွ၍ အေျခတည္ၾကမည္။

ျမန္မာ့ေရွးအစဥ္အလာ ဆံုးမစာ

၁။ ကိုယ့္ကာယကံ၊ ကိုယ့္ဆီျပန္ ၊ အမွန္ၾကံဳရျမဲ
၂။ ကိုယ့္၀စီကံ၊ ကိုယ့္ဆီျပန္၊ အမွန္ၾကံဳရျမဲ
၃။ ကိုယ့္မေနာကံ၊ကိုယ္ဆီျပန္၊ အမွန္ၾကံဳရျမဲ

စာေရးသူ မွတ္ခ်က္

ကၽြန္ေတာ္၏ ခ်စ္သူ ေပးေသာ ဤ ဆံုးမစာေစာင္ ကို ဖတ္၍ အက်ဳိးအျမတ္ မ်ားစြာ ရရွိႏိုင္ၾကပါေစ...


အျပည့္အစံုသို႔...

Original Design by : x-template.blogspot.com.

Modified by :...